Notowania akcji spółki Wirtualna Polska z 25 listopada 2024 roku
W poniedziałek, 25 listopada Wirtualna Polska (WPL) rozpoczęła notowania od poziomu 78,6 zł, czyli takiego, na jakim zakończyła się poprzednia sesja. O godzinie 10.22 kurs akcji wzrósł do poziomu 78,9 zł, a następnie, o 14.12, spadł do wartości 77 zł, by na zamknięciu wzrosnąć do poziomu 77,3 zł.
Liczba transakcji dla spółki Wirtualna Polska wyniosła 28, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 2 557 sztuk. Spadek odbył się przy małym obrocie, więc inwestorzy powinni obserwować co będzie się działo na kolejnych sesjach. Obroty wyniosły 141 tys. złotych, a w ostatnim miesiącu średni obrót dla tych akcji wynosił 598 tys. zł.
Spółka przełamała tendencję wzrostową trwającą od 2 sesji i odnotowała spadek. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki obniżyła się o 0,26 proc., w ciągu miesiąca zmniejszyła się o 2,40 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy spadła o 32,67 proc., a od początku roku akcjonariusze stracili 36,43 proc.
W poniedziałek Wirtualna Polska zachowywała się gorzej niż rynek. Indeks WIG wzrósł o 0,18 proc. do poziomu 79 634 punktów, a wartość spółki spadła o 1,65 proc. Spółki z sektora medialnego do których należy także Wirtualna Polska pchały rynek do góry, wartość indeksu WIG-MEDIA wzrosła o 0,09 proc. do poziomu 6 706 punktów. To między innymi dobra kondycja spółek medialnych na sesji miała wpływ na to, że indeks WIG wzrósł. W odniesieniu do analizowanej spółki cały sektor medialny zachowywał się dużo lepiej niż Wirtualna Polska, gdyż wartość indeksu WIG-MEDIA wzrosła o 0,09 proc., a wartość spółki spadła o 1,65 proc.
Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal o2 oraz specjalistyczne portale wertykalne, w tym m.in.: Money.pl, Biztok (biznes), Dobreprogramy (nowe technologie), Sportowe Fakty (sport), Pudelek (rozrywka), abcZdrowia, Parenting.pl (zdrowie) oraz radia internetowe OpenFM i PolskaStacja. Ponadto Grupa prowadzi działalność na polskim rynku reklamy online oferując swoim klientom szeroką gamę produktów reklamowych. (na podst. GPW).