Zmiany w limitach BLIK. ING Bank Śląski wydał komunikat
Ważne zmiany w BLIK. ING Bank Śląski poinformował o wprowadzeniu istotnych modyfikacji dotyczących kwot i obowiązujących limitów. "Zmiany dotyczą klientów indywidualnych i przedsiębiorców, którzy korzystają z Mojego ING" - wyjaśnił w specjalnym komunikacie bank. Klienci będą zadowoleni.
BLIK to jedna z ulubionych funkcji Polaków. Tezę tę odzwierciedlają dane i kolejne rekordy notowane w poszczególnych obszarach funkcjonowania nowoczesnej metody płatności. Z informacji przekazanych przez Polski Standard Płatności, który jest operatorem BLIK-a, od lipca do września Polacy wykonywali średnio 81 transakcji na sekundę. ING Bank Śląski zdecydował się odpowiedzieć na ten trend.
ING Bank Śląski poinformował swoich klientów o wprowadzonych zmianach związanych z przelewami BLIK. Korzystający z krótkich, sześciocyfrowych kodów będą zadowoleni. Mogą oni bowiem nie tylko samodzielnie ustawiać limity. Bank zdecydował się także na podwyższenie wartości niektórych przelewów.
Nowe limity maksymalne BLIK dla klientów ING Bank Śląski dotyczą przelewów wysyłanych na telefon oraz przelewów wynikających z prośby osoby trzeciej. Chodzi o przypadek, gdy pieniądze wysyłane są na numer telefonu przy użyciu płatności BLIK po otrzymaniu prośby w aplikacji Moje ING.
Nowe limity podniesione zostały aż o 100 proc. Dotychczas limit pojedynczego przelewu na telefon BLIK wynosił 500 zł. Po zmianach jest to już 1000 zł. ING Bank Śląski poinformował również, iż taka sama wartość maksymalna przelewu obowiązuje w przypadku pojedynczej transakcji wykonanej na czyjąś prośbę.
Z kolei z 1000 zł na 2000 zł wzrasta maksymalny limit dzienny przelewów na telefon BLIK, a także przelewów wykonywanych w odpowiedzi na przesłaną prośbę. "Zmiany dotyczą klientów indywidualnych i przedsiębiorców, którzy korzystają z Mojego ING" - wyjaśnia bank w specjalnym komunikacie.
Kolejną zmianą, jaka weszła w życie, jest zniesienie ustawionych na stałe limitów przelewów na czyjąś prośbę. ING Bank Śląski poinformował, że obecnie to klienci sami decydują, jak kształtować będą się dostępne pułapy transakcji przy użyciu BLIK.
Co ważne, klienci mający od 13 do 17 lat nadal podlegają dotychczasowym limitom. Zmiany dotyczą tylko osób, które ukończyły 18. rok życia. Aby modyfikować maksymalne wartości limitów, konieczne jest otwarcie aplikacji Moje ING oraz wybranie opcji "ustawienia".
To jednak nie koniec zmian. ING Bank Śląski w komunikacie podkreślił, że zmienił się również limit dotyczący wysyłanych próśb o przelew w ramach BLIK. W ciągu 24 godzin wysłać można maksymalnie 30 próśb na łączną kwotę nie większą niż 1000 zł. 1000 zł to również nowy limit maksymalnej jednorazowej prośby o przelew. Wcześniej nie było możliwe, aby poprosić o więcej niż 500 zł.