16,5 miliona liczników do wymiany!

Koniec z naciąganiem klientów przez firmy energetyczne - wieszczy "Dziennik Gazeta Prawna".

Nowe liczniki, których trzeba wymienić aż 16,5 mln, prześlą rzetelne dane o zużyciu energii przed odbiorcę bezpośrednio do elektrowni. Skończą się więc manipulacje i zawyżone prognozy, przez które płaciliśmy więcej a operatorzy obracali tymi pieniędzmi. Rzadko bowiem bywało, że ktoś musiał dopłacać.

Montaż nowoczesnych urządzeń pomiarowych firmy energetyczne rozpoczną od północnych regionów kraju. Cała operacja pochłonie ponad 10 mld zł, co pokryją niestety odbiorcy. Jednak nie będą to wysokie kwoty, ponieważ dystrybutorzy zaoszczędzą na inkasentach i kontrolerach, bo system od razu wykryje próby oszustw.

Dzięki nowym licznikom odbiorca na bieżąco będzie mógł kontrolować zużycie energii wraz z dodatkową informacją, w jakich porach dnia jest ono największe, co z kolei umożliwi większe oszczędności - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".

Reklama

_ _ _ _

Plan URE przewiduje

Wymianę 14 mln liczników energii elektrycznej w latach 2010-2017. Wartość tego projektu to 7,5 mld zł. Nowe urządzenia mają uniemożliwić kradzież prądu, kiedy dostawcy zaczną stosować elastyczne i zróżnicowane taryfy. URE zapewnia, że mimo nakładów na inteligentne sieci i liczniki taryfy dystrybutorów wzrosną tylko o kilka procent, a i to tylko przejściowo.

Mankamentem obecnie stosowanych liczników jest, że nie rozróżniają one zmian czasu. W efekcie tańsza taryfa nocna, która w zimie zaczyna się po godz. 23 i kończy o godz. 7, w lecie obowiązuje w godzinach 6-22.

Inflacja, bezrobocie, PKB - zobacz dane z Polski i ze świata w Biznes INTERIA.PL

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: faktura | prąd | licznik | liczniki | "Dziennik Gazeta Prawna" | energetyka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »