2005 r.: Sprzedano 816 mln komórek

Kolejny rekord na rynku komórek. W ubiegłym roku producenci sprzedali 816 mln telefonów. To o jedną piatą więcej niż dwa lata temu. Liderem jest Nokia, zdecydowanie dystansując Motorolę. Dalej są Samsung i LG.

Producenci telefonów komórkowych mają powody do zadowolenia - chociaż nie wszyscy, ale o tym za chwilę. Komórki sprzedawały się tak dobrze, jak nigdy. W kąt poszły ostrzeżenia, że rynek powoli się nasyca. Nieprawda - rozwija się na wszystkich frontach - utrzymuje firma Gartner, która właśnie przedstawiła raport podsumowujący rok 2005 na tym rynku.

"Rekordowa sprzedaż telefonów komórkowych spowodowana była w dużej mierze trwałym silnym trendem wzrostowym na rynkach krajów rozwijających się. Na tych rynkach spadające ceny abonamentu i telefonów przełożyły się na wyższą niż sądzono sprzedaż. Z drugiej strony na dojrzałych rynkach, jak w Ameryce Północnej, Europie, rynek napędzany był przez proces wymiany telefonów na urządzenia coraz bardziej eleganckie i komfortowe" - twierdziła w opisie raportu główny analityk rynku terminali komórkowych Gartner, Carolina Milanesi.

Reklama

W ubiegły roku sprzedano na świecie 816 mln 600 tys. telefonów komórkowych. To o 21,4 proc. więcej niż dwa lata temu. Dobrych wyników mogą sobie gratulować jednak tylko najwięksi producenci. 2005 r. upłynął pod znakiem umacniania się silnych graczy, kosztem mniejszych konkurentów.

Niekwestionowanym liderem pozostaje Nokia z 32,5 proc. udziału w całkowitej sprzedaży telefonów komórkowych na świecie. Finowie zajmują silną pozycję głównie na rynku EMEA (Europa, Afryka, Bliski Wschód) oraz w Europie Zachodniej i Azji.

Drugie miejsce, ale daleko w tyle za liderem, zajmuje Motorola, która szczególnie mocną pozycję ma w Europie Zachodniej oraz w krajach Azji i Pacyfiku. Trzeci w tej stawce jest Samsunga, którego z pozycji wicelidera zepchnęła Motorola. Telefony firmy najlepiej sprzedają się na rynku amerykańskim.

Sprzedaż telefonów komórkowych w 2005 roku:

Nokia - 265,614,8 telefonów. 32,5 proc,. udziałów w rynku

Motorola - 144,920,4 komórek. 17,7 proc. udziałów w rynku

Samsung - 103,753,6 aparatów. 12,7 proc. udziałów w rynku

LG - 54,924,6 telefonów. 6,7 proc. udziałów w rynku

SonyEricsson - 51,773,8 komórek. 6,3 proc. udziałów w rynku

Siemens - 28,590,6 komórek. 3,5 proc. udziałów w rynku

Pozostali - 166,985,1 telefonów. 20,6 proc. udziałów w rynku

Razem 816,562,9 telefonów komórkowych

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Samsung | komorka | Nokia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »