300 proc. e-commerce do 2010 r.

Według prognoz do 2010 r. wartość polskiego handlu w Internecie powiększy się do 4 mld euro. Oznacza to wzrost o 300 proc. - powiedział Robert Hałacz z firmy Gemius. Polska w 2005 r. była na 8. miejscu w Europie pod względem wartości e-commerce. Obroty wyniosły 1,1 mld euro i były o pół miliarda euro większe niż w 2004 r.

Według prognoz do 2010 r. wartość polskiego handlu w Internecie powiększy się do 4 mld euro. Oznacza to wzrost o 300 proc. - powiedział Robert Hałacz z firmy Gemius. Polska w 2005 r. była na 8. miejscu w Europie pod względem wartości e-commerce. Obroty wyniosły 1,1 mld euro i były o pół miliarda euro większe niż w 2004 r.

Udział handlu internetowego - za pośrednictwem sklepów internetowych i platform aukcyjnych - wynosi w Polsce ok. 1 proc. wartości handlu detalicznego. W 2010, wg prognoz firmy Gemius, udział e-commerce w handlu detalicznym wyniesie ponad 4 proc.

Hałacz podkreślił, że na zwiększenie obrotów e-commerce powinien wpłynąć rozwój dostępu do szerokopasmowego Internetu, spadek popularności sprzedaży przez zamówienia pocztowe, a także wzrost inwestycji samych firm handlowych w promocję sprzedaży internetowej, z dostawą do domu. W Polsce jest obecnie prawie 800 sklepów internetowych. Tylko 100 z nich nie przyjmuje płatności kartą.

Reklama

W 2006 r. z Internetu korzysta już 37,31 proc. Polaków (wg badań SMG/KRC ), to wzrost o prawie 10 proc. od ub.r., gdy z Internetu korzystało 28,8 proc. Polaków. Wg prognoz Międzynarodowej Unii Telekomunikacji, w 2010 r. z Internetu będzie korzystać 50 proc. Polaków. Spośród Polaków korzystających z Internetu, 33 proc. robi zakupy w sieci. W Wielkiej Brytanii odsetek ten wynosi 71 proc., ale we Włoszech - 25 proc., a w Hiszpanii - 19 proc.

Zakupami w Internecie są zainteresowani przede wszystkim ludzie młodzi, od 15 do 24 lat. Rośnie jednak odsetek osób w wieku 25-34 lat i powyżej 45 roku życia, które kupują w sieci. Rośnie również odsetek osób, które kiedykolwiek kupiły coś w Internecie: w 2005 r. stanowił on 41 proc. badanych, w 2006 - już 54,6 proc.Polacy najczęściej kupują w Internecie książki, płyty, filmy (64,3 proc.), sprzęt komputerowy (37,5 proc.) oraz telefony (30 proc.)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: proca | firmy | handel | e-commerce
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »