50 lat nie było na Heathrow tak mało pasażerów. Miliardowe straty

W zeszłym roku liczba pasażerów na największym brytyjskim lotnisku, londyńskim Heathrow, spadła do najniższego poziomu od 50 lat, a powrót do poziomu sprzed pandemii COVID-19 spodziewany jest w 2025 lub 2026 roku - poinformowały w środę władze tego portu lotniczego.

W 2021 roku z Heathrow korzystało 19,4 mln pasażerów, co jest spadkiem z 22 mln w 2020 roku i najniższą liczbą od 1972 roku. Przed pandemią największe brytyjskie lotnisko obsługiwało ok. 80 mln pasażerów rocznie.

Oznacza to, że Heathrow jest jedynym ze ścisłej czołówki największych lotnisk w Europie, na którym liczba pasażerów spadła w roku 2021 w stosunku do 2020 roku, bo lotnisko we Frankfurcie nad Menem, Schiphol w Amsterdamie i lotnisko im. Charlesa de Gaulle'a w Paryżu w zeszłym roku już zaczęły powoli odrabiać straty.

Reklama

Jak wyjaśnił szef Heathrow John Holland-Kaye, wynika to z faktu, że Wielka Brytania miała ostrzejsze restrykcje, jeśli chodzi o podróże zagraniczne niż większość państw Unii Europejskiej. Poinformował on również, że mimo niższej o około jedną czwartą niż zakładano liczby pasażerów w styczniu i lutym tego roku, spodziewa się zwiększonej liczby podróżnych latem, dzięki czemu powinno się udać zrealizować cel, jakim jest 45,5 mln pasażerów w 2022 roku. Jednak ocenia, że powrót do poziomu sprzed pandemii nastąpi najwcześniej w 2025 lub 2026 roku.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Władze Heathrow poinformowały, że w ciągu ostatnich dwóch lat poczyniły oszczędności na poziomie 870 mln funtów, ale z powodu niższej liczby pasażerów i wysokich kosztów stałych, łączna strata z dwóch ostatnich lat wyniosła 3,8 mld funtów.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: linie lotnicze | lotniska | pandemia koronawirusa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »