66 mln zł straty Telefonii Lokal
Ponad 66 mln zł straty netto zanotowała w pierwszym półroczu Telefonia Lokalna, operująca pod handlową nazwą Dialog.
Z danych, opublikowanych przez Telefonię Lokalną, wynika, iż w pierwszym półroczu łączne przychody wyniosły 162,9 mln zł, a strata netto osiągnęła 66,16 mln zł. Średni miesięczny przychód z linii dzwoniącej wyniósł 97 zł. Według stanu na 6 lipca, firma posiadała 200 tys. abonentów, z czego ok. 17% stanowili klienci biznesowi. Dodatkowo 12 tys. klientów korzystało z oferowanych przez Dialog usług dostępu do internetu.
Za jedną z najważniejszych barier rozwoju przedstawiciele TL uznają w dalszym ciągu współpracę z Telekomunikacją Polską. Wczoraj firma złożyła w Urzędzie Regulacji Telekomunikacji wniosek o wszczęcie postępowania w sprawie rozliczeń międzyoperatorskich oraz w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumenta wniosek o wszczęcie postępowania w sprawie stosowania przez TP SA praktyk monopolistycznych. Chodzi tu o wprowadzony przez TP SA pilotażowy program, obniżający na wybranych obszarach ceny za połączenia międzymiastowe. Zmusiło to Dialog do obniżenia opłat ponoszonych przez klientów. ? Niestety, do dzisiaj nie mamy podpisanej z TP SA nowej umowy. To błędne koło. Klientów taryfikujemy według niższej taryfy, a do TP SA odprowadzamy procent taryfy wyższej ? powiedział Jarosław Janiszewski, prezes zarządu Telefonii Lokalnej. Dodał, że prośba o uwzględnienie w zasadach rozliczeń wprowadzonego pilotażu spotkała się z odmową TP SA, która stwierdziła, że dotyczy on małej grupy klientów. ? Nie jest to prawdą, gdyż program objął abonentów z wszystkich dużych ośrodków na terenach koncesyjnych Dialogu, El-Netu i Netii ? stwierdził prezes Janiszewski.