9 mln zł z Kubicy

Zainteresowanie Polaków występami Roberta Kubicy pozwoliło zarobić Polsatowi i związanym z nim stacjom 9 mln zł w trzy i pół miesiąca.

Gdy nie będzie zwycięstw, może nie być zainteresowania Formułą 1 - przyznał Robert Kubica. Na razie są i zwycięstwa, i zainteresowanie kibiców, a Polsat i TV4 zarabiają dzięki relacjom z wyścigów Formuły 1 miliony złotych z reklam. Od 16 marca, kiedy ruszył sezon Formuły 1, Polsat, kanały tematyczne Polsat Sport i Polsat Sport Extra oraz TV4 zarobiły w sumie na reklamach emitowanych przed, w trakcie i po programach pokazujących wyścigi 9,1 mln zł, wynika z danych AGB Nielsen Media Research (do 21 czerwca 2008 r.).

Początkowo wyścigi pokazywał TV4, ale gdy Robert Kubica wszedł do czołówki kierowców, a zainteresowanie kibiców stawało się coraz większe, Polsat kupił licencję i postanowił pokazać część imprezy na swojej otwartej antenie. Udział Polsatu w widowni w soboty, kiedy pokazywał sesje kwalifikacyjne, wahał się od 11,6 do nawet 26,7 proc. W niedziele natomiast - gdy odbywały się wyścigi główne - stację oglądało 0,5-3,9 mln widzów, a udziały w widowni wahały się od 14,2 do 43,9 proc.

Dzięki temu Polsat mógł zarobić w związku z Formułą 1 najwięcej. Łączne wydatki reklamodawców w ciągu 3,5 miesiąca sięgnęły w tej stacji aż 7,8 mln zł. Polsat Sport zebrał z reklam 835,8 tys. zł, a Polsat Sport Extra - 371,8 tys. zł. W TV4 reklamodawcy wydali 76,2 tys. zł. Najwięcej pieniędzy na reklamę wydawał PKN Orlen - za 146 spotów zapłacił 796,9 tys. zł. Blisko 580 tys. wydała ING Group, a 413 tys. - Pepsi. Wśród reklamodawców byli też: Polkomtel, PTC i Centertel, Coca-Cola, producenci kosmetyków.

Spekuluje się, że za licencję na pokazywanie Formuły 1 Polsat zapłacił za sezon ponad 3 mln euro. Podobnie więc jak w przypadku Euro 2008 wpływy reklamowe nie zwróciły w całości inwestycji. Odliczając średnie rynkowe rabaty, przekraczające często 40 proc., realne dotychczasowe wpływy z reklam wynoszą około 4,5-5 mln zł.

SZERSZA PERSPEKTYWA - RYNEK

Według AGB Nielsen Media Research z reklam podczas Euro 2008 Polsat oraz kanały tematyczne zebrały 85 mln zł. Nie wiadomo, jakie rabaty stosowała stacja, ale uwzględniając średnią rynkową, rzeczywiste wpływy wyniosły około 50-55 mln zł. Podobną kwotę Polsat wydał na licencję na transmisję mistrzostw.

Michał Fura

Reklama
Gazeta Prawna
Dowiedz się więcej na temat: zainteresowanie | Polsat | wyścigi | sport
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »