ABC awansu!
Jeśli chcesz zajmować jak najwyższą pozycję w firmie, nie licz jedynie na własne kwalifikacje i doświadczenie zawodowe, ale chwal, donoś, intryguj i przytakuj!
Każdy pracodawca lubi otaczać się "swoimi" ludźmi, ma wówczas większe szanse, aby wprowadzić własny styl zarządzania i własne wartości. Mamy dla ciebie kilka porad, jak skutecznie wpisać się do grona "swoich" i piąć się po szczeblach kariery:
1. Opinie, propozycje, sugestie twojego szefa są święte!!! Bądź gotów dostosować swoje poglądy do poglądów twojego pracodawcy.
2. Swojego szefa powinieneś podziwiać, respektować i przestrzegać regulaminy i procedury przez niego tworzone.
3. Nie szczędź mu pochlebstw!
4. Niech cię nie zraża donosicielstwo! Pracodawca lubi wiedzieć, o czym się mówi w firmie, ponadto chętnie pozna słabe strony swoich pracowników.
5. Pracodawca twoim przyjacielem jest! Zwierzaj mu się, dziel problemami, proś o radę. Pod żadnym pozorem nie dystansuj się!
6. Zjednaj sobie najbliższe otoczenie twojego chlebodawcy. To w ich rękach leży los twojej kariery w firmie.
7. Komplementy i przytakiwanie to najlepszy sposób na zaskarbienie sobie łask otoczenia.
8. Nie krytykuj!!!
9. Staraj się odgadywać i spełniać życzenia jeszcze zanim zostały wypowiedziane! (np. gdy robisz sobie kawę, zrób ją też dla szefa).
10. Pomagaj, doglądaj, pytaj!
11. Bądź przymilny, usłużny, niegroźny!
12. Gdy trzeba - bądź uległy, cichy jak myszka i pracowity jak mrówka!
Tych sposobów mogą być tysiące i tylko od Ciebie zależy czy i w jaki sposób je wykorzystasz. Jednak czy to wystarczy?