Aldi wprowadza dwupoziomowe sklepy w Polsce. Już wiemy, gdzie i kiedy staną pierwsze z nich
Aldi uruchomi już niedługo w Polsce pierwsze sklepy dwukondygnacyjne. Niemiecka sieciówka przyznaje, że dopiero się rozkręca pod względem ekspansji w naszym kraju. Na razie Aldi ma 259 sklepów nad Wisłą, a pierwszy etap rozwoju sieciówki ma zakończyć się wraz z osiągnięciem liczby 600 sklepów. Już teraz jednak niemiecki dyskonter intensyfikuje swoje działania. Aldi właśnie zapowiedziało uruchomienie w Polsce dwupiętrowych sklepów.
Aldi nie zwalnia rozwoju w Polsce. Sieciówka z Niemiec pewnie prze ku 600 sklepom, które mają zakończyć pierwszy etap rozwoju marki nad Wisłą. 2022 rok Aldi zakończyło z 50 nowymi lokalizacjami sklepów, a do końca 2023 roku chce postawić 60 kolejnych. Jeśli Aldi uda się wypełnić ten plan, sieć pobije własny rekord otwarć w ciągu roku.
- Osiągnięcie pułapu 600 sklepów zakładamy w pierwszej części naszej strategii, czyli w okresie jeszcze ok. 5 lat. Oczywiście nasza strategia długofalowa 10-letnia zakłada dalszy intensywny rozwój - mówi cytowany przez propertynews.pl Tomasz Gawlik, dyrektor obszaru nieruchomości i ekspansji sieci Aldi w Polsce.
Choć do liczby 600 sklepów wciąż pozostaje kilkaset lokali do postawienia, to dyskonter ma nowy plan na rozwój. Nowe koncepty placówek sprzedaży zakładają sklepy dwukondygnacyjne.
Aldi planuje zaskoczyć klientów konceptem sklepów duwpoziomowych pod nazwą formatu Aldi URBAN. Takie placówki mają powstać w Polsce już niebawem - znana jest data oraz miejsce, w którym pojawią się te lokale. Jak ujawnił bowiem cytowany już Tomasz Gawlik, dwa pierwsze dwukondygnacyjne sklepy znajdą się we Wrocławiu i w Markach pod Warszawą, a ich otwarcie powinno mieć miejsce do końca 2023 roku.
Wiadomo już też, jak z grubsza będą wyglądać dwupoziomowe sklepy Aldi URBAN. Co ciekawe, sprzedaż w nich nie będzie prowadzona na obydwu poziomach. Na poziomie 0 znajdować ma się bowiem parking, a na poziomie +1 będzie zlokalizowany właściwy sklep. Dyrektor obszaru nieruchomości i ekspansji sieci Aldi w Polsce zaznaczył jednak, że wrocławski Aldi URBAN będzie odbiegać od tego schematu, ponieważ sala sprzedaży będzie mieścić się na poziomie 0.
- Tego typu obiekty będą powstawać na małych działkach w atrakcyjnych lokalizacjach - wskazał w rozmowie z propertynews.pl Gawlik. Zaznaczył również, że ten format sklepów Aldi pojawi się nie tylko w dużych miastach i ich okolicy. - Wypełniamy białe plamy zarówno w dużych miastach, jak i mniejszych miejscowościach. Potencjał jest ogromny, a my zamierzamy go w pełni wykorzystać - podsumował Tomasz Gawlik.
Przemysław Terlecki