Analitycy: Biedronka będzie rosła wolniej, w 2016 roku LfL na poziomie 7,5 proc.
Jeronimo Martins 20 października powinno przedstawić swoje wyniki za III kwartał br. Analitycy Haitong Banku oczekują spowolnienia wzrostu LfL* Biedronki - z 9,9 proc. w II kwartale do 7,4 proc. w III kwartale.
Analitycy przewidują, że sprzedaż LfL Biedronki w całym 2016 roku wyniesie 7,5 proc. wobec 6 proc. prognozowanych wcześniej, ze względu na świetne wyniki sieci w II kw. 2016. Na kolejne lata eksperci przewidują niezmienione wzrosty LfL: 4,5 proc. - 2017, 3,5 proc. 2018, 3 proc. - 2019 rok.
Ze względu na drugą falę podwyżek, która została ogłoszona przez sieć Biedronka, w 6 miesięcy po pierwszej analitycy zakładają wolniejsze tempo poprawy marży EBITDA i prognozują, że będzie ona niższa o 20 pp. w latach 2016-2019 (7,3 proc. zamiast prognozowanego wcześniej 7,5 proc. w 2019 roku). Analitycy przypominają, że w 2015 roku marża kształtowała się na poziomie 7 proc.
Jednocześnie analitycy dostrzegają potencjał sieci jako "zwycięzcy w przestrzeni handlowej" ze względu na silną pozycję lidera na jednym z najważniejszych rynków europejskich z 3-krotną przewagą rynkową nad drugim graczem na rynku i formatem "miękkiego dyskontu", który jest generalnie akceptowany przez klientów.
* LfL - Like for like - bez uwzględnienia nowych sklepów
Więcej informacji w portalu dlahandlu.pl