Asseco Poland: Umowa na wdrożenie nowego centralnego systemu Banku BPS
Asseco Poland podpisało z Bankiem BPS umowę dotyczącą wdrożenia nowego systemu centralnego, bankowości elektronicznej oraz aplikacji mobilnej. Część systemów informatycznych banku zostanie przeniesiona do chmury, a klienci banku zyskają nowoczesne rozwiązania.
Podpisana umowa obejmuje wdrożenie nowego centralnego systemu bankowego, w tym głównego systemu transakcyjnego i hurtowni danych, oraz jego eksploatację z wykorzystaniem centrów przetwarzania danych Asseco. Zmiany dotyczyć będą również systemu bankowości internetowej nowej generacji dla klientów detalicznych i firmowych oraz aplikacji mobilnej.
Zmiany, które prowadzimy w Banku BPS, dotyczą nie tylko wdrażania nowoczesnych technologii dla Klientów detalicznych i biznesowych, mają także służyć coraz lepszej obsłudze zrzeszonych Banków Spółdzielczych. Z uwagi na wymagające otoczenie gospodarcze musimy przy tym szukać optymalizacji kosztowych - mówi Artur Adamczyk, prezes Banku BPS. - Dlatego podjęliśmy decyzję
o wdrożeniu nowego systemu. Wybrany dostawca, firma Asseco Poland, doskonale zna Zrzeszenie BPS i jego potrzeby biznesowe, od lat działa w sektorze bankowości spółdzielczej obsługując znaczną część naszego Zrzeszenia. Dlatego będziemy mogli skorzystać z szeregu gotowych rozwiązań oferowanych przez Asseco. Skróci to czas planowanego wdrożenia i obniży jego koszty. Nowy system centralny pozwoli nam wejść w kolejny etap rozwoju technologicznego i usprawni pracę całego Banku. Jednocześnie wierzę, że będzie to dla wszystkich Banków Spółdzielczych w naszym Zrzeszeniu impuls do przyspieszenia procesów cyfryzacji - dodaje Adamczyk.
- Niezmiernie nam miło, że w 30. rocznicę działania naszej firmy Bank Polskiej Spółdzielczości wybrał Asseco Poland jako dostawcę kluczowych rozwiązań informatycznych na najbliższe lata. Jest to potwierdzeniem, że nasze inwestycje w funkcjonalność, technologię, bezpieczeństwo oraz subskrypcyjny model udostępniania oprogramowania spotkały się z oczekiwaniami wymagającego klienta. Podpisana umowa oznacza przedłużenie, tak ważnej dla nas, współpracy z Bankiem Polskiej Spółdzielczości na kolejne 10 lat, a tym samym umacnia pozycję Asseco w kluczowym dla nas sektorze Banków Spółdzielczych - podkreśla Zbigniew Pomianek, wiceprezes Asseco Poland.
Umowa została podpisana na okres 10 lat z możliwością przedłużenia.