Badania wspomagają firmy w kryzysie

Badania konsumenckie są istotnym źródłem wiedzy w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, zwłaszcza w obliczu kryzysu - wynika ze zrealizowanego w ostatnich dniach przez Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii (PTBRiO) projektu badawczego.

58 proc. ankietowanych uznało, że firmy badawcze są dla nich wsparciem w czasie kryzysu, 71 proc. stwierdziło, że rola badań w zarządzaniu przedsiębiorstwem będzie rosła, zaś 81 proc. badanych twierdzi, że badania takie są użyteczne.

Badanie przeprowadzono na 300-osobowej grupie zleceniodawców i użytkowników badań marketingowych. - Wyniki potwierdzają, że w okresie spowolnienia gospodarczego dużym zainteresowaniem cieszą się badania cenowe, pozwalające na ustalenie optymalnego poziomu cen i usług. Nie zaskoczyło nas to, ponieważ konsumenci w ciągu ostatniego roku zaczęli zwracać baczną uwagę na ceny kupowanych dóbr - mówi Arkadiusz Wódkowski, prezes Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii.

Reklama

Marketerzy interesują się także szczególnie mocno badaniami satysfakcji konsumentów oraz pomiarem jakości obsługi w placówkach handlowych i usługowych. Niezmiennie istotne pozostają dla nich badania efektywności komunikacji marketingowej oraz kondycji marek. - Firmy w ostatnim czasie szczególnie intensywnie poszukują źródeł przewagi konkurencyjnej w kluczowych etapach procesu marketingowego. Aby ją osiągnąć, potrzebują wiedzy, jaką dostarczają badania - dodaje prezes Wódkowski.

- Nie jest tajemnicą, że miniony rok był dla marketingu czasem poważnych wyzwań. Zmieniające się postawy konsumenckie, cięcia wydatków na komunikację, poszukiwania nowych grup docelowych to obecnie codzienność marketerów - przyznaje Łukasz Mazurkiewicz, szef rady programowej X Kongresu Badaczy Rynku i Opinii, jaki obradował będzie w dniach 15 - 16 października 2009 r.

- Tworząc program kongresu staraliśmy się pokazać, że współczesne badania są w stanie efektywnie wspierać przedsiębiorstwa w rozwiązywaniu strategicznych dylematów. Dotyczy to zarówno czasu prosperity, jak i dekoniunktury - dodaje Mazurkiewicz.

Udział w kongresie potwierdziło już niemal 450 uczestników. Jego program skupia się na najważniejszych problemach marketingu i badań: pomiarze efektywności komunikacji, poszukiwaniu grup docelowych, mediach elektronicznych oraz doborze metod badawczych.

Oficjalna strona imprezy: KLIKNIJ TUTAJ

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: firmy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »