Bank wyczyścił Wam konta

Co najmniej kilkuset klientów Lukas Banku zostało w ubiegłym tygodniu odciętych od swoich kont, po tym jak błąd systemu wyzerował im stan rachunków - dowiedział się "Dziennik".

Bank twierdzi, że naprawił już lukę i zapewnia, że poszkodowani klienci będą mogli dochodzić odszkodowań. Eksperci w dziedzinie bankowości przestrzegają tymczasem: transakcji jest coraz więcej i podobne sytuacje mogą się powtarzać w wielu bankach.

O całym zamieszaniu poinformował gazetę prywatny przedsiębiorca z Krakowa. 46-letni Piotr, który prosił o nieujawnianie swojego nazwiska, zorientował się, że coś jest nie tak w miniony czwartek. Bankomat poinformował go, że nie dość, iż nie ma na koncie środków, to na dodatek ma ponad 40-tysięczny debet. - Nie mogłem uwierzyć w to, co widzę na potwierdzeniu. Dzień wcześniej wypłacałem pieniądze i wszystko było w porządku, na koncie miałem jeszcze wolne środki. Przez noc pojawił się taki debet - mówił "Dziennikowi" krakowianin.

Reklama

Wkrótce potem bank zablokował mężczyźnie konto. Biznesmen bez grosza przy duszy interweniował w banku. - Usłyszałem, że bank ma problem z rozliczaniem transakcji. Pieniądze odzyskałem dopiero w piątek - relacjonuje.

W podobnej sytuacji znalazła się też cała grupa posiadaczy kont w Lukas Banku. Skarżyli się zwłaszcza ci klienci Lukas, którzy w miniony wtorek i środę wypłacali pieniądze z bankomatu, bądź płacili kartą za zakupy. Okazało się, że każda transakcja dokonywana za pomocą karty VISA Electron była podwójnie księgowana przez system bankowy. Bank doliczył się łącznie u kilkuset ludzi kilku tysięcy fikcyjnych transakcji.

PAP/Dziennik
Dowiedz się więcej na temat: bank | konta | bańki | kont
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »