Banki zaciągnęły reklamowy hamulec
Zamiast dźwigni jest hamulec. Po raz pierwszy od lat banki ograniczają wydatki reklamowe - informuje "Puls Biznesu".
Jak szacuje dom mediowy Universal McCann, w tym roku będzie 5-proc. spadek wydatków banków na reklamy, a w 2013 r. - 3-proc. (choć jeszcze kilka miesięcy temu prognozował wzrost odpowiednio o 7 i 5 proc.). Rynek reklamy bankowej po raz pierwszy od kilku lat zaczyna się kurczyć - podkreśla "PB".
Tomasz Marszałł z PKO BP wskazuje, że po 13-proc. wzroście w I kwartale, wydatki reklamowe od maja do lipca zmniejszyły się aż o 34 proc., co mocno zaważyło na całorocznej dynamice.
Jak wyjaśnia Patrycja Klarecka z BZ WBK, rynek reklamy finansowej ma skłonność do nadreakcji wobec całego rynku. Dobre prognozy gospodarcze sprawiają, że reklama finansowa rośnie szybciej niż inne kategorie, ale złe prognozy powodują, iż redukcje budżetów następują szybciej - tłumaczy.
Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze