Banki zaciągnęły reklamowy hamulec

Zamiast dźwigni jest hamulec. Po raz pierwszy od lat banki ograniczają wydatki reklamowe - informuje "Puls Biznesu".

Jak szacuje dom mediowy Universal McCann, w tym roku będzie 5-proc. spadek wydatków banków na reklamy, a w 2013 r. - 3-proc. (choć jeszcze kilka miesięcy temu prognozował wzrost odpowiednio o 7 i 5 proc.). Rynek reklamy bankowej po raz pierwszy od kilku lat zaczyna się kurczyć - podkreśla "PB".

Tomasz Marszałł z PKO BP wskazuje, że po 13-proc. wzroście w I kwartale, wydatki reklamowe od maja do lipca zmniejszyły się aż o 34 proc., co mocno zaważyło na całorocznej dynamice.

Jak wyjaśnia Patrycja Klarecka z BZ WBK, rynek reklamy finansowej ma skłonność do nadreakcji wobec całego rynku. Dobre prognozy gospodarcze sprawiają, że reklama finansowa rośnie szybciej niż inne kategorie, ale złe prognozy powodują, iż redukcje budżetów następują szybciej - tłumaczy.

Reklama

Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

PAP
Dowiedz się więcej na temat: bank | puls | wydatki | hamulce | hamulec | Puls Biznesu | bańki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »