Biedronka ma ważną wiadomość dla klientów. Na zakupach zwróć uwagę na reklamówkę
Biedronka wydała komunikat w sprawie swoich reklamówek, z których na co dzień korzystają w sklepach klienci sieciówki. Jak podkreślono w komunikacie Biedronki, innowacja ma być zauważalna przy każdych zakupach, warto więc lepiej zwrócić uwagę na zakupach w Biedronce na wykorzystywane do pakowania reklamówki. O co chodzi?
- Biedronka pochwaliła się efektami prośrodowiskowych działań wdrożonych w swoich sklepach.
- Popularne reklamówki z sieci w przynajmniej 80 proc. mają być wykonane z materiału z odzysku.
- Sieć wdrożyła działania nie tylko na poziomie recyklingu polietylenu, ale i kartonu.
Biedronka chwali się w swoim komunikacie prasowym troską o ochronę środowiska, na co zresztą zwraca uwagę klientom, tak chętnie korzystającym z foliówek sieciówki. Sieć przekazała, że udało jej się uzyskać wysoki stopień dbałości o środowisko i kwestie ekologiczne sprawiając, że jej reklamówki składają się ze zużytych folii i opakowań zbiorczych pochodzących z odpadów wygenerowanych przez sieć.
Jak przekazała Biedronka, każdego miesiąca sieć gromadzi 5 ton odpadów, które powstają w wyniku działalności dyskontera. Część z nich trafia do zakładu gospodarowania odpadami, gdzie odzyskiwany jest polietylen, który służy następnie do produkcji toreb foliowych z recyklingu. W ten sposób, dzięki systemowi wdrożonemu w Biedronce, ma udawać się zapobiec wprowadzeniu do obiegu kilku tysięcy ton nowego plastiku pierwotnego co roku.
- Dobieramy materiały tak, aby ułatwić segregację w punktach selektywnej zbiórki oraz w trakcie recyklingu materiałowego. Wybieramy taki materiał dla naszych opakowań, aby mógł wrócić do obiegu i ponownie stać się opakowaniem. Odpady opakowaniowe segregujemy i oddajemy do zakładów recyklingu, gdzie są przerabiane na kolejne opakowania dostarczane z produktami do naszych sklepów - mówi cytowana w komunikacie Biedronki Katarzyna Grabarska, menedżerka ds. ekoprojektowania opakowań.
Najpopularniejsze wśród klientów Biedronki i najłatwiej dostępne w sieci reklamówki to tzw. reklamówki t-shirt, które dostępne są przy kasach. Każda taka torba jest wykonana w przynajmniej 80 proc. z polietylenu z odzysku, co od jakiegoś czasu Biedronka przypomina na każdej z nich stosownym napisem.
Warto na to zwrócić uwagę przy następnych zakupach i przyjrzeć się torbie. W czasach wszędobylskich śmieci i ogólnego problemu z zanieczyszczeniem środowiska dbałość o nasze otoczenie jest szczególnie ważna, co na sztandary wzięła Biedronka. Sieć przypomina zresztą, że dba nie tylko o recykling polietylenu, ale i kartonu. - Wszystkie kartony stanowiące opakowania zbiorcze produktów dostarczanych do Biedronki muszą nadawać się do pełnego recyklingu - podkreśla sieć w komunikacie.
Co więcej, sama sieciówka zachęca do wielokrotnego wykorzystywania torby typu t-shirt, wskazując na jej wytrzymałość. Wyrzucenie jej do kosza zaraz po powrocie z zakupami do domu to zwykłe marnotrawstwo.
- Ich jakość i wytrzymałość zostały zaprojektowane tak, aby mogły służyć wielokrotnie i pomagać w codziennych zakupach, a po ich zużyciu prawidłowe segregowanie pomaga wrócić tworzywu do obiegu - przypomina Biedronka w komunikacie.
To, na co jeszcze zwraca uwagę Biedronka, to fakt, że taka torba z odzysku to nie tylko ponowne wykorzystanie polietylenu, ale także mniejszy ślad węglowy. Jak bardzo? W stosunku do do torby wykonanej w 100 proc. z tworzywa pierwotnego torba typu t-shirt generuje o 56 proc. śladu węglowego.
Przemysław Terlecki