Biedronka na Walentynki, czyli gdzie Polacy kupują prezenty

Walentynki, choć wielokrotnie przeklinane za zbyt komercyjny wymiar lub kulturową obcość, na stałe weszły już do kalendarza świąt obchodzonych przez Polaków. Prezentów na Walentynki oczekuje ponad 40 proc. rodaków , jednak dla większości z nas liczy się nie wymiar materialny, a miły gest. Sieci handlowe i kwiaciarnie już teraz przygotowują walentynkową ofertę.

Walentynki, choć wielokrotnie przeklinane za zbyt komercyjny wymiar lub kulturową obcość, na stałe weszły już do kalendarza świąt obchodzonych przez Polaków. Prezentów na Walentynki oczekuje ponad 40 proc. rodaków , jednak dla większości z nas liczy się nie wymiar materialny, a miły gest. Sieci handlowe i kwiaciarnie już teraz przygotowują walentynkową ofertę.

Kwiaty, słodycze i biżuteria

Najczęściej kupowanym upominkiem są bez wątpienia czekoladki - wybiera je około 50 proc. Polaków. Co ciekawe - ze słodyczy bardziej cieszą się mężczyźni, jedynie co setna kobieta uznaje je za udany prezent. Panie o wiele chętniej kupują za to kartki walentynkowe, ozdobione serduszkami, amorkami i mniej lub bardziej udanymi rymowanymi życzeniami.

Drugim co do popularności prezentem są kwiaty. Bukiet czerwonych róż, choć może wydawać się banalny, wciąż jest sprawdzonym i bezpiecznym upominkiem. Aż 70 proc. kwiatów, jakie sprzedawane są w ciągu całego roku, kupujemy właśnie w Walentynki!

Reklama

Polacy chętnie decydują się także na ofiarowanie biżuterii, perfum lub wybierają romantyczną kolację w restauracji. Coraz częściej sięgają również po.. elegancką bieliznę i zabawki erotyczne.

Walentynkowe okazje

75 proc. Polaków robi codziennie zakupy w dyskontach, nic więc dziwnego, że również tam szukają upominków walentynkowych. Nie jest to jednak związane z pogarszaniem się statusu materialnego, a z coraz częstszą zdroworozsądkową praktyką robienia zakupów. Polacy, po okresie zachłyśnięcia się znanymi markami i wielkimi sieciami, zaczynają po prostu zwracać większą uwagę na swoje wydatki i porównywać ceny.

Sieci handlowe nie zapominają o nadchodzącym święcie ukochanych i już teraz przygotowują ofertę walentynkową. Wystarczy zajrzeć do gazetek promocyjnych takich sklepów, jak Biedronka, by przekonać się, że wcale nie trzeba wydawać majątku, by sprawić przyjemność najbliższej osobie. Bukiet tulipanów, słodkie praliny czy zestaw kosmetyków do pielęgnacji ciała - wszystko to kupić można za mniej niż 30 zł.

Poszukiwacze walentynkowych okazji znajdą coś dla siebie także w sklepach, które nie są postrzegane jako dyskonty, ale również nie stronią od promocji. Wystarczy sprawdzić ofertę Super-pharm lub Tchibo, by znaleźć eleganckie perfumy, wykwintną bieliznę lub biżuterię w atrakcyjnych cenach.

Nie cena prezentu ma bowiem kluczowe znaczenie - to możliwość spędzenia czasu z ukochaną osobą wskazywana jest przez ponad 30 proc. Polaków za ten najbardziej pożądany upominek walentynkowy.

Kliknij i pobierz darmowy program PIT 2013

Dowiedz się więcej na temat: prezent` | sieci handlowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »