Biedronka wkracza na kolejny rynek. Wiadomo, jak będzie się nazywać
Biedronka wkracza na Słowację - pierwsze sklepy popularnego w Polsce dyskontu mają zostać otwarte jeszcze w 2024 roku. Na razie nie wiadomo jednak, ile dyskontów zaostanie uruchomionych u naszych południowych sąsiadów. Za sprawą emisji spotów reklamowych została rozwiana inna kwestia. Wiadomo już, jak będzie się nazywać Biedronka na Słowacji - informuje portal wiadomoscihandlowe.pl.
Biedronka wkracza na słowacki rynek. - Zakładamy, że pierwsze sklepy będą otwarte na koniec 2024 roku. Zbyt wcześnie, by przewidywać nakłady inwestycyjne, czy wpływ na sprzedaż - mówiła już w październiku Ana Luisa Virginia, dyrektor finansowa Jeronimo Martins, dodając, że będzie to ekspansja na podstawie modelu biznesowego tej konkretnej sieci. Cały czas nie było jednak wiadomo, jak będzie nazywać się Biedronka po drugiej stronie naszej granicy. Teraz wszystko stało się jasne.
Jeronimo Martins, portugalskie przedsiębiorstwo będące właścicielem m.in. popularnej nad Wisłą sieci handlowej Biedronka, przygotowuje się do wejścia na słowacki rynek, a prace są już na zaawansowanym etapie. Właśnie ruszyła emisja spotów reklamowych po słowacku w lokalnych stacjach telewizyjnych i rozgłośniach radiowych. To właśnie w czasie ich nadawania operator sieci ujawnił, jak nazywać się będą jego dyskonty na Słowacji - okazuje się, że Biedronka u naszych południowych sąsiadów będzie nazywać się identycznie, jak w Polsce.
"Biedronka wkracza na rynek słowacki!" - słyszymy w reklamie sieci. Nie zdecydowano się na działalność pod inną nazwą prawdopodobnie ze względu na rozpoznawalność marki wśród klientów na Słowacji, m.in. ze względu na bliskość dyskontów w Polsce. Według danych z wiosny 2023 roku, z programu lojalnościowego "Moja Biedronka" skorzystało około 36 tysięcy obywateli Słowacji. - Porównując dane rok do roku (od marca 2022 do marca 2023 roku), jest to ponad czterokrotny wzrost liczby słowackich klientów, którzy zarejestrowali się w naszym programie lojalnościowym - mówiła portalowi aktuality.sk Joanna Piwowarczyk, menadżerka ds. komunikacji Biedronki.
Szefem słowackiej spółki został Maciej Łukowski, który pracował niegdyś w Polsce jako dyrektor handlowy, a wcześniej finansowy operatora sieci Biedronka - podaje portal dlahandlu.pl. Na razie z Polakiem nie współpracuje zespół z naszego kraju, ale wraz ze zbliżającą się datą otwarcia pierwszego sklepu Biedronki na Słowacji, kadra ma być uzupełniania o specjalistów i menadżerów pochodzących z Polski.
Portugalczycy w ostatnich miesiącach zarejestrowali znaki towarowe produktów i słowacką domenę biedronka.sk, która na razie automatycznie przekierowuje na polską stronę dyskontu. Biedronka na Słowacji, podobnie jak w Polsce, będzie prowadzić sprzedaż artykułów pod własnymi markami. Urząd Własności Przemysłowej potwierdził już wykorzystanie marki Herbarium w przypadku herbat, Bondi, jeśli chodzi o jogurty, Elios w przypadku greckich specjałów, a Miami głównie w przypadku produktów dla dzieci.
Teraz Jeronimo Martins szuka pracowników do słowackiej Biedronki. Sieć na ten moment zatrudnia m.in. category managerów, którzy zajmą się działem owoców, warzyw i piekarnictwa - mają oni pracować w słowackim oddziale mieszczącym się w Bratysławie.
Spółka działa już na słowackim rynku, prowadząc platofrmę internetową drogerii Hebe. Wkrótce ma rozszerzyć działalność nie tylko o pierwsze dyskonty Biedronki, ale także stacjonarne salony z kosmetykami.