Reklama

Biedronka zainwestuje w tym roku ok. 2,1 mld złotych

- Nakłady inwestycyjne w sieci sklepów Biedronka wyniosą w tym roku ok. 2,1 mld zł - poinformował w czwartek Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci.

- Zamierzamy zainwestować w tym roku ok. 2,1 mld zł. Planujemy otworzyć ok. 300 nowych sklepów Biedronka i trzy nowe centra dystrybucyjne - powiedział Suchański na konferencji prasowej.

Reklama

- Jesteśmy na dobrej drodze, by pod koniec 2015 roku mieć 3 tysiące sklepów - dodał.

Suchański poinformował, że spółka będzie rozwijać również sieć sklepów franczyzowych oraz otwierać małe sklepy, o powierzchni ok. 200 m kw, w większych aglomeracjach.

W 2013 roku Biedronka otworzyła 280 nowych sklepów, sieć powiększyła się netto o 268 nowych placówek do 2.393 sklepów. Uruchomiono też dwa nowe centra dystrybucyjne. CAPEX Biedronki wyniósł 1,7 mld zł.

CAPEX dla całej grupy Jeronimo Martins na ten rok zaplanowany jest na 600-700 mln euro.

Sprzedaż Biedronki w 2013 r. wyniosła ok. 32 mld zł (7,7 mld euro), co oznacza wzrost w złotych o 15 proc. rdr. Sprzedaż LFL wzrosła o 4,2 proc. EBITDA Biedronki zwiększyła się w tym czasie o 8,7 proc. do 600 mln euro. Marża EBITDA spadła do 7,8 proc. z 8,2 proc. w 2012 roku.

Sprzedaż Biedronki stanowiła około 65 proc. sprzedaży całej grupy Jeronimo Martins, a EBITDA 77 proc. łącznego wyniku.

- Ubiegły rok był trudny dla wszystkich na rynku, wzrost sprzedaży detalicznej był najniższy od lat. Na tle tego, co działo się na rynku, nasze wyniki wydają się być bardzo dobre - powiedział Suchański.

- Jesteśmy pozytywnie nastawieni co do tego, co się będzie działo w tym i przyszłym roku w gospodarce i w naszej firmie. Nie przewidujemy spadków - dodał.

Kliknij i pobierz darmowy program PIT 2013

Dowiedz się więcej na temat: Biedronka | tym | sieci | ten | biedronki

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »