Biedronka zmieniła zasady sprzedaży mięsa. Zwróć uwagę na ten szczegół
Biedronka ogłosiła ważne zmiany w kwestii sprzedaży mięsa. Największa sieć handlowa w Polsce wprowadziła nowe zasady w opakowaniach mięsa. Okazuje się, że te obowiązują już od początku roku, o czym klienci nie musieli mieć pojęcia. Tymczasem wprowadzona innowacja jest pierwszą nad Wisłą.
- Biedronka wprowadziła zmiany w sprzedaży mięsa, które dotyczą pakowania produktów mięsnych.
- Wdrożona zmiana jest innowacją w Europie i pierwszą taką decyzją w całej Polsce.
- Klienci sami mogą przekonać się podczas zakupów, co takiego się zmieniło.
Biedronka ogłosiła wprowadzenie zmian w sprzedaży mięsa. Okazuje się, że już od początku 2024 roku wdrożono to rozwiązanie we wszystkich produktach mięsa wieprzowego Kraina Mięs, pakowanego w technologii VACUUM. Zmiana pozwala zaoszczędzić zużycie plastiku - o 55 ton mniej w skali roku.
O wprowadzonej zmianie Biedronka poinformowała w komunikacie. Jak przyznaje sieciówka, rozwiązanie należy do nowatorskich - jest pierwsze w Polsce. Na czym jednak polega wprowadzona zmiana?
Biedronka na początku 2024 roku wymieniła absorbery w opakowaniach produktów z mięsa wieprzowego sprzedawanych pod marką własną Kraina Mięs. Materiały z tworzywa sztucznego zastąpiły celulozowe wkłady Cellsorb Paper Pad w pełni wyprodukowane z materiałów pochodzenia roślinnego. Absorbery są niezbędne przy pakowaniu mięsa, by pochłaniać wydzielane gazy i wilgoć.
Choć zmiana przebiegła bez echa, to Biedronka wskazuje, że konieczne było zaangażowanie wielu ludzi. Potrzebne było wykonanie szeregu testów przechowalniczych i procesowych, zaangażowanie całego sztabu ludzi po stronie producentów, dostawców mięsa świeżego oraz po stronie samej sieci handlowej.
Innowacja została doceniona pod koniec czerwca w zakresie ESG (skrót oznaczający czynniki, w oparciu o które tworzone są ratingi i oceny pozafinansowe przedsiębiorstw, E - Środowisko, S - Społeczna odpowiedzialność i G - Ład korporacyjny). Wprowadzenie celulozowych absorberów dało Biedronce zwycięstwo w 18. edycji "Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie" w kategorii "Handel".
Jednak wdrożenie nowego rozwiązania zaowocowało więcej niż jedną nagrodą. W czerwcu Biedronka otrzymała także Złoty Listek ESG w XIII edycji Listków ESG magazynu Tygodnika Polityka. Trafiła tym samym do grona 9 firm, które otrzymały ten tytuł.
Klienci sami mogą przekonać się o zmianie, zwracając uwagę na opakowania produktów z mięsa wieprzowego pakowanych pod marką Kraina Mięs. Absorber, na którym spoczywa porcja mięsa jest - w przeciwieństwie chociażby do odpowiednika z opakowania mięsa drobiowego - w pełni celulozowy. Na pierwszy rzut oka różnice nie są takie wyraźne, ale ograniczenie zużycia plastiku o 55 ton w skali roku budowane jest właśnie takimi małymi krokami.
- Naszą ambicją jest przejście w 100% naszych produktów wymagających wkładu chłonnego na absorbery wykonane z celulozy, tak aby zrealizować nasz cel, którym jest usunięcie zbędnego plastiku wszędzie tam, gdzie to możliwe -podsumowała Katarzyna Grabarska, Starsza Menedżerka ds. Eko-projektowania Opakowań w sieci Biedronka.
Przemysław Terlecki