Biedronka zmieniła zasady sprzedaży mięsa. Zwróć uwagę na ten szczegół

Biedronka ogłosiła ważne zmiany w kwestii sprzedaży mięsa. Największa sieć handlowa w Polsce wprowadziła nowe zasady w opakowaniach mięsa. Okazuje się, że te obowiązują już od początku roku, o czym klienci nie musieli mieć pojęcia. Tymczasem wprowadzona innowacja jest pierwszą nad Wisłą.

  • Biedronka wprowadziła zmiany w sprzedaży mięsa, które dotyczą pakowania produktów mięsnych.
  • Wdrożona zmiana jest innowacją w Europie i pierwszą taką decyzją w całej Polsce.
  • Klienci sami mogą przekonać się podczas zakupów, co takiego się zmieniło.

Biedronka ogłosiła wprowadzenie zmian w sprzedaży mięsa. Okazuje się, że już od początku 2024 roku wdrożono to rozwiązanie we wszystkich produktach mięsa wieprzowego Kraina Mięs, pakowanego w technologii VACUUM. Zmiana pozwala zaoszczędzić zużycie plastiku - o 55 ton mniej w skali roku.

Reklama

Biedronka chwali się innowacją. Jest pierwsza w Polsce

O wprowadzonej zmianie Biedronka poinformowała w komunikacie. Jak przyznaje sieciówka, rozwiązanie należy do nowatorskich - jest pierwsze w Polsce. Na czym jednak polega wprowadzona zmiana?

Biedronka na początku 2024 roku wymieniła absorbery w opakowaniach produktów z mięsa wieprzowego sprzedawanych pod marką własną Kraina Mięs. Materiały z tworzywa sztucznego zastąpiły celulozowe wkłady Cellsorb Paper Pad w pełni wyprodukowane z materiałów pochodzenia roślinnego. Absorbery są niezbędne przy pakowaniu mięsa, by pochłaniać wydzielane gazy i wilgoć.

Choć zmiana przebiegła bez echa, to Biedronka wskazuje, że konieczne było zaangażowanie wielu ludzi. Potrzebne było wykonanie szeregu testów przechowalniczych i procesowych, zaangażowanie całego sztabu ludzi po stronie producentów, dostawców mięsa świeżego oraz po stronie samej sieci handlowej.

Nagrody dla Biedronki. Klienci sami mogą sprawdzić za co

Innowacja została doceniona pod koniec czerwca w zakresie ESG (skrót oznaczający czynniki, w oparciu o które tworzone są ratingi i oceny pozafinansowe przedsiębiorstw, E - Środowisko, S - Społeczna odpowiedzialność i G - Ład korporacyjny). Wprowadzenie celulozowych absorberów dało Biedronce zwycięstwo w 18. edycji "Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie" w kategorii "Handel".

Jednak wdrożenie nowego rozwiązania zaowocowało więcej niż jedną nagrodą. W czerwcu Biedronka otrzymała także Złoty Listek ESG w XIII edycji Listków ESG magazynu Tygodnika Polityka. Trafiła tym samym do grona 9 firm, które otrzymały ten tytuł.

Klienci sami mogą przekonać się o zmianie, zwracając uwagę na opakowania produktów z mięsa wieprzowego pakowanych pod marką Kraina Mięs. Absorber, na którym spoczywa porcja mięsa jest - w przeciwieństwie chociażby do odpowiednika z opakowania mięsa drobiowego - w pełni celulozowy. Na pierwszy rzut oka różnice nie są takie wyraźne, ale ograniczenie zużycia plastiku o 55 ton w skali roku budowane jest właśnie takimi małymi krokami.

Naszą ambicją jest przejście w 100% naszych produktów wymagających wkładu chłonnego na absorbery wykonane z celulozy, tak aby zrealizować nasz cel, którym jest usunięcie zbędnego plastiku wszędzie tam, gdzie to możliwe -podsumowała Katarzyna Grabarska, Starsza Menedżerka ds. Eko-projektowania Opakowań w sieci Biedronka.

Przemysław Terlecki

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Biedronka | mięso | sprzedaż | zakupy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »