Black Friday 2021: Co trzeci klient zrobi zakupy wyłącznie online

W Black Friday częściej kieruje nami nie rzeczywista potrzeba tylko niska cena - wynika z analizy agencji badań rynku SW Research i Allegro. Ponad połowa (54 proc.) badanych deklaruje, że z zakupami świątecznymi czeka na Black Friday. Co trzeci kupujący nabędzie wszystko wyłącznie online.

Opowiadający się za zakupami w internecie argumentują, że decydując się na nie chcą zaoszczędzić czas i uniknąć tłoku. Wyrażają też opinię, że oferta dostępna online jest bogatsza i ma korzystniejsze ceny (ok. 40 proc. ankietowanych). Dla porównania, wyłącznie w sklepach stacjonarnych kupować będzie 26 listopada, w Black Friday, co piąty klient. 

Black Friday. Jakie obniżki?

Według badań, najlepszych obniżek należy spodziewać się w tym roku na odzież, sprzęt AGD i RTV, elektronikę oraz na kosmetyki i perfumy. Inne zakupy zrobią panie a inne panowie. Kobiety planują polowanie na najlepsze okazje przede wszystkim w modzie i kosmetykach - 4 na 10 badanych planuje zrobić zakupy produktów poprawiających urodę. Panowie zaś nastawiają się na elektronikę oraz sprzęt RTV i AGD. Najwięcej, 21 proc. badanych wskazało, że planuje przeznaczyć na zakupy pomiędzy 251 a 500 zł, a 16 proc. wyda na nie do 1000 zł.  

Zwykle podczas kupowania na Black Friday kierują nami emocje a nie zdrowy rozsądek. Zdecydowana większość - 9 na 10 badanych - przyznała, że zdarzyło im się nabyć coś, ponieważ skusiła ich niska cena, a nie realna potrzeba nabycia tego produktu. Jak się okazuje, zjawisko to jest na podobnym poziomie, niezależnie od deklarowanych zarobków badanych ani ich miejsca zamieszkania. Najwięcej nadziei klienci pokładają w obniżki cen na modę, elektronikę i sprzęt RTV/AGD 

Reklama

Black Friday. Boże Narodzenie blisko

Black Week to również otwarcie sezonu na bożonarodzeniowe zakupy. Co drugi ankietowany przyznał, że wstrzymuje się z jesiennymi zakupami, licząc na lepszą ofertę podczas Black Friday. Jak wynika z sondażu, kto raz wziął udział w tym festiwalu zakupowym, wraca. Według wyników badania, prawie połowa respondentów wykorzystywało już w przeszłości ten dzień jako okazję do kupienia prezentów. Co 5. nie robił tego wcześniej, ale zadeklarował, że tegoroczne dni przedświątecznych przecen wykorzysta właśnie w tym celu.

Aby nikt nie miał wątpliwości, że oferowane ceny są rzeczywiście niższe, platformy internetowe oferują porównywarki. Inne wieszają na stronach również poprzednie ceny produktów.

- Wprowadziliśmy wiele rozwiązań, aby mieć pewność, że ceny są uczciwe. Jednym z nich jest sposób komunikowania ceny pierwotnej ofert, które były już na naszej platformie. Pokazujemy średnią z ostatnich 4 tygodni, a nie ostatnią, sprzed obniżki - wyjaśnia Aleksandra Sroka-Krzyżak, Strategy Director w Allegro.

Ewa Wysocka

 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zakupy | zakupy w sieci | zakupy online | Black Friday | Cyber Monday
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »