BrandME CEO. Po raz szósty kapituła nagrodzi liderów biznesu
Właściciele firm, prezesi, dyrektorzy generalni obecnie mierzą się z wyzwaniami, których niejednokrotnie nie mieli okazji doświadczyć. Zmieniają się uwarunkowania geopolityczne, a co za tym idzie chociażby łańcuchy dostaw. Dzisiaj każdy przedsiębiorcą musi cechować się maksymalną elastycznością. Do tego dochodzi bezprecedensowy postęp technologiczny i rozwój sztucznej inteligencji. Liderzy biznesu muszą odnaleźć się w nowej rzeczywistości. 21 września poznamy laureatów 6. edycji plebiscytu BrandMe CEO.
Zmienność towarzyszy biznesowi od zawsze, ale szczególnie od pierwszych miesięcy 2020 r. przedsiębiorcy i ich firmy nieustannie stają w obliczu wielkiej próby. Wygrają jednak ci, którzy stawiają na wartości i autentyczność.
Obecnie działalności liderów biznesu i funkcjonowaniu ich firm towarzyszy coś więcej. Zresztą o tę misję coraz częściej pytają najmłodsi kandydaci do pracy. Mało tego, pyta o nią także opinia publiczna. Dlaczego? Zrównoważony rozwój i tematyka ESG to już nie są "konferencyjne" zagadnienia. To jest tu i teraz biznesu.
BrandMe CEO to specjalny cykl wydarzeń poświęconych przywództwu w biznesie, którego zwieńczeniem jest specjalny plebiscyt. Celem tego ostatniego jest wyłonienie liderów biznesu cechujących się autentycznością, odwagą, transparentnością. Realizujących z pasją swoją misję, a jednocześnie nieoczywistych oraz inspirujących swoich współpracowników.
Powtarzany przez nas już szósty rok z rzędu w ramach BrandMe CEO swoisty zestaw cech lidera biznesu XXI wieku staje się pewnego rodzaju wzorem do naśladowania - z autentycznością i uczciwością samego lidera na czele.
To, co zdefiniuje w przyszłości firmy i ich szefów, to także wszystko, co wiąże się ze zrównoważonym rozwojem i ochroną klimatu. Wyzwaniem jest konieczność pogodzenia bieżących kosztów funkcjonowania firm z niezbędnymi inwestycjami.
W tym roku już po raz szósty wyróżnimy wyjątkowych liderów. Specjalna kapituła wybrała tegorocznych laureatów. Warto mieć na uwadze jej specyficzną formułę. W tym gronie zasiadają ubiegłoroczni laureaci oraz przedstawiciele świata akademickiego, biznesu i mediów. Wybór został dokonany spośród prezesów, właścicieli, współwłaścicieli, dyrektorów generalnych, a także ekspatów mieszkających w Polsce i piastujących eksponowane stanowiska w oddziałach międzynarodowych korporacji.
Kapituła kierowała się następującymi kryteriami:
1. Autentyczność i spójność lidera
2. Odwaga w podejmowaniu ryzyka
3. Dialog - komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna z zespołami
4. Siła wpływu reputacji i działań prezesa na wzrost zaufania i wartości firmy, którą zarządza
5. Strategia zarządzania i jej efekty
6. Lider jako promotor i wychowawca następców
7. Misyjność, odpowiedzialność, empatia.
W poprzednich latach laureatami BrandMe CEO zostali m.in. Adam Kiciński, Solange Olszewska, Adam Góral, Igor Klaja, Tomasz Suchański, Dominika Bettman, Zbigniew Jagiełło, Rafał Brzoska, Ewa Chodakowska, Sobiesław Zasada, Adam Mokrysz. W 2022 r. nagrody specjalne otrzymali także Robert i Anna Lewandowscy oraz Rafał Sonik.
Uroczyste ogłoszenie wyników plebiscytu odbędzie się 21 września. Tradycyjnie VI edycję zakończy specjalna gala. Ale przyznanie nagród to jedno. Wydarzeniu będą towarzyszyć debaty i powerspeeche.
Jako pierwszy wystąpi Paweł Borys, prezes Polskiego Funduszu Rozwoju. Odpowie na kluczowe pytanie: Jak sprostać wyzwaniom i wykorzystać szanse niestabilnego otoczenia gospodarczego? Okazuje się bowiem, że zmienność staje się siłą polskich firm.
Rafał Brzoska, CEO InPost i Adam Marciniak, CEO Velo Bank podzielą się refleksjami na temat konieczności zbaczania z utartych ścieżek. To niejednokrotnie pójście pod prąd daje innowacje i największe stopy zwrotu.
Gość specjalny Marc-Antoine Tschopp jest psychologiem, dyrektorem generalnym McKinsey, trenerem kadry kierowniczej i propagatorem świadomości dyrektorów generalnych, pomagającym im przewodzić ze spokojem w czasach zakłóceń. Sprzedał swoją firmę w wieku 41 lat, aby podążać za swoją pasją do relacji międzyludzkich.
Prof. Wiesław Nowiński jako pierwszy na świecie stworzył dokładne cyfrowe atlasy mózgu, dając też sobie cyfrowo pokroić mózg i udostępnić jego obraz całemu światu. Odpowie na pytania czy w Polsce może powstać druga Dolina Krzemowa.
O roli nowych technologii, sztucznej inteligencji i zielonej transformacji będą mówić Tomasz Czechowicz (CEO MCI), Janusz Grądzki (CEO Eleport), Tomek Czajka (mistrz świata w programowaniu zespołowym).
Czy współczesny lider może pozwolić sobie na okazanie wrażliwości i empatii? Czy granie "twardziela" jeszcze się opłaca? Jak zbudować kapitał (zaufania) okazując ludzką twarz spod maski zdecydowanego przywódcy? Na te pytania odpowie prof. Jerzy Bralczyk.
O relacjach w biznesie i relacjach między liderami opowiedzą Omenaa Mensah (prezeska Omenaa Foundation), Magda Dziewguć (Country Director Google Polska), Mark Laughram (prezes Honeywell na Europę Środkową i Wschodnią) i Zbigniew Jagiełło (członek rad nadzorczych Blik, Asseco, EkoEnergetyka, MCI Capital).
Swoimi refleksjami podzielą się Robert Kalaber (Trener Drużyny Hokeja), Mirosław Minkina (Prezes Związku Hokeja), Radosław Piesiewicz (prezes PKOL) i Maciej Stec (Polkomtel). Z kolei Marek Maślanka (właściciel MyRoof) i Adam Mokrysz (prezes Mokate) podzielą się refleksjami na temat zasad prowadzenia biznesu.
W bieżącym roku partnerami wydarzenia są PwC i Polski Komitet Olimpijski.