Browary: dobry pierwszy kwartał

Rynek piwa wciąż rośnie, choć nie tak spektakularnie jak w poprzednich latach.

Rynek piwa wciąż rośnie, choć nie tak spektakularnie jak w poprzednich latach.

W I kw. polskie browary sprzedały 5,8 mln hektolitrów piwa, o 2,3 proc. więcej niż przed rokiem. W całym ub.r. sprzedaż wyniosła 30,2 mln hl. Według Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego, wzrost sprzedaży nie jest tak spektakularny jak to bywało w poprzednich latach, ale zgodny z prognozami.

Najdynamiczniej, bo o 10,5 proc., rosła sprzedaż Kampanii Piwowarskiej (2,3 mln hl chmielowego napoju). Udział marek tego producenta w rynku wzrósł o 1,8 proc., do 39 proc. Carlsberg Polska (dawny Okocim) sprzedał 715 tys. hl, zachowując sprzedaż sprzed roku. Jednak, jak zaznacza rzecznik spółki Melania Popiel, na wyniku zaważył bardzo słaby styczeń.

Reklama

Wynik Browaru Belgia (m.in. piwa Gingers, Wojak) to 215 tys. hl sprzedaży, o 5 proc. więcej niż rok temu. Aleksander Chmielewski, dyrektor generalny Browaru Belgia, przewiduje wzrost w tym roku na poziomie kilku punktów procentowych.

Jedyna giełdowa spółka z branży piwnej - Grupa Żywiec - nie udostępniła swoich wyników.

- Jesteśmy zadowoleni ze sprzedaży w I kwartale. Jest zgodna z założeniem. Wzrastamy na poziomie rynku - mówi Justyna Piszczek, rzecznik spółki. Może to jednak oznaczać, że Żywiec traci udziały. Przede wszystkim na rzecz swojego największego rywala KP - producenta Lecha i Tyskiego.

Michał Chmielewski

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: browary
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »