Carrefour uderzy w małych

Francuska sieć Carrefour wyhamowuje ekspansję hipermarketów i stawia na małe sklepy franczyzowe, informuje "Puls Biznesu".

Firma Carrefour Polska, która prowadzi 82 hipermarkety i ponad 200 supermarketów zwiększyła w kryzysowym 2009 r. obroty o 3 proc., do 8,2 mld zł. W tym roku zamierza znacznie przyspieszyć. Dzięki wprowadzeniu szerokiego asortymentu produktów o bardzo niskich cenach w I kwartale jej obroty wzrosły o 6 proc.

Cały wysiłek firma zamierza obecnie skupić na szybkim rozwoju sieci franczyzowej w mniejszych miejscowościach. Powstaną tam osiedlowe sklepy o powierzchni od 100 do 400 m.kw., o nazwie Carrefour Express.

Firma zapowiada, że jeszcze w tym roku pojawi się w Polsce 50-60 nowych placówek Carrefour Express, a w 2011 r. od 80 do 100 następnych. Sklepy franczyzowe Carrefoura powstaną nawet w miejscowościach liczących 1-2 tys. mieszkańców.

Reklama

Obroty Carrefour wzrosły w I kwartale o 6,2 proc., czyli więcej od wzrostu rynku. W kolejnych kwartałach dynamika wzrostu obrotów ma się zwiększać. Ze względu na nasycenie rynku sklepami wielkopowierzchniowymi, spółka koncentruje się na rozwoju mniejszych obiektów - poinformował na środowej konferencji Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska.

"w pierwszym kwartale 2010 roku nasze obroty wzrosły o 6,2 proc. i jest to zdecydowanie powyżej rynku" - powiedział Anthoine. "Mamy duży apetyt aby dynamika wzrostu była większa w kolejnych kwartałach" - dodał. Spółka miała w pierwszym kwartale 2010 roku 2,171 mld zł obrotów, w całym 2009 roku było to 8,194 mld zł.

Ze względu na nasycenie rynku sklepami wielkopowierzchniowymi Carrefour koncentruje się na rozwoju mniejszych sklepów.

"Rozwój franczyzowych sklepów osiedlowych to strategiczny kierunek rozwoju Carrefour w Polsce. W pierwszym kwartale otworzyliśmy 15 sklepów osiedlowych, a w całym roku liczba otwarć ma dojść do 50-60. W kolejnych latach chcemy otwierać 80-100 takich sklepów rocznie" - powiedział prezes.

"W dużych miastach odnotowujemy nasycenie dużych sklepów, dlatego drogą rozwoju są mniejsze sklepy i mniejsze miasta"- podsumował.

Prezes poinformował, że nakłady inwestycyjne Carrefour w Polsce będą podobne do ubiegłorocznych, nie chciał jednak zdradzić ich wielkości. Pod marką Carrefour działają w Polsce 82 hipermarkety, 202 supermarketów i 40 sklepów osiedlowych.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: sklepy | firma | puls | hipermarkety | małe sklepy | Male | Carrefour | francuska
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »