Chcemy sami finansować media

Niemal co trzeci Polak (31,5 proc.) chce, by media publiczne były finansowane z abonamentu, wynika z sondażu jaki dla "Dziennika Gazety Prawnej" przeprowadził instytut Homo Homini.

Niemal co trzeci Polak (31,5 proc.) chce, by media publiczne były finansowane z abonamentu, wynika z sondażu jaki dla "Dziennika Gazety Prawnej" przeprowadził instytut Homo Homini.

Ten sentyment dla abonamentu RTV (którego nie płaci 60 proc. Polaków i aż 90 proc. firm), wynika najpewniej z tego, że ci, którzy go nie płacą są właściwie bezkarni, tłumaczy medioznawca dr Karol Jakubowicz.

Z badania wynika jednak, że Polacy dopuszczają również inne sposoby utrzymywania publicznych mediów. Blisko 27 proc. ankietowanych opowiedziało się za opłatą audiowizualną pobieraną w podatkach PIT lub CIT (takie właśnie rozwiązanie sugerują środowiska artystyczne).

Jedna piąta ankietowanych (21,3 proc.) twierdzi, że opłata za media publiczne powinna być wliczana do rachunku za prąd. Tylko 12 proc. uważa, że państwowe radio i telewizja powinny być finansowane z budżetu państwa.

W 21 krajach UE media utrzymywane są z abonamentu radiowo-telewizyjnego, a w pozostałych sześciu są subsydiowane z budżetu państwa, podaje "Dziennik Gazeta Prawna".

INTERIA.PL/PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »