Chińszczyzna tania i nielubiana ?

Co drugi Polak stara się nie kupować chińskich wyrobów -wynika z sondażu przeprowadzonego na zlecenie "Pulsu Biznesu". 55 procent respondentów unika produktów z metką "Made in China".

Wyniki badania mogą zaskakiwać - komentuje dziennik. Chiny to bowiem trzeci najważniejszy dla Polski importer. W 2010 roku 9,4 procent całego importu pochodziło właśnie z tego kraju. Jego wartość sięgnęła 12,6 miliarda Euro i była o 26 procent wyższa niż rok wcześniej. Niechęć do chińskich produktów rośnie z wiekiem - czytamy w "Pulsie Biznesu". Wśród osób, które mają 25-39 i 40-54 lat to odpowiednio 66 i 64 procent.

Podczas gdy tylko 27 procent ankietowanych w wieku 15-24 lata deklaruje niechęć wobec produktów "Made in China". Polscy konsumenci przy wyborze chińskich produktów kierują się względami ekonomicznymi - wynika z sondażu. 41 procent badanych uważa, że właśnie zmiana ceny mogłaby spowodować, że polskie produkty skutecznie wygrałyby z chińskimi. Rodzimym producentom pomogłaby także wyższa jakość.

Reklama

Tak bowiem uważa 24 procent ankietowanych. Sondaż na zlecenie "Pulsu Biznesu" przeprowadziła firma IQS we wrześniu wśród 500 Polaków.

IAR/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Chiny | Lubiana | Made in China | China | Puls Biznesu | Lubień
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »