Co drugi klient sklepów online jest gotów dopłacać za ekologię

Co drugi klient sklepu internetowego bierze pod uwagę fakt, czy sprzedawca jest firmą odpowiedzialną społecznie i czy działa zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju - informuje w raporcie "Odpowiedzialny e-commerce" Izba Gospodarki Elektronicznej.

Z badania "Odpowiedzialny e-commerce" wynika, że osoby kupujące w sieci cenią przejrzyste informacje na temat produktów. Zwracają uwagę na szczegółowy opis dotyczący pochodzenia artykułu, jego składu i sposobu dostarczania. Ważne są też dane, czy proces produkcji i konfekcji nie wpływa negatywnie na środowisko naturalne. Kupujący cenią sobie dokładne informacje w zakresie polityki zwrotów (52 proc.) i procesu reklamacji (50 proc.). Zauważają jednak, że zwrot towarów zakupionych przez Internet niesie za sobą negatywny wpływ na środowisko naturalne.

Reklama

Jak bowiem wynika z raportu, chętniej kupujemy w sklepie internetowym, który ogranicza swój negatywny wpływ na środowisko naturalne. Co drugi klient (49 proc.) jest gotów dopłacać za ekologiczne opakowanie przesyłki, a większość (71 proc.) deklaruje, że zwraca uwagę na to, w jaki sposób został opakowany zamówiony produkt. Badani zgadzają się, że w dzisiejszych czasach społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to "must be" dla firm, jeśli te chcą być konkurencyjne na rynku.

- Raport powstał w ważnym momencie dla branży handlu elektronicznego. Dotyczący CSR i etyki w e-biznesie, wyraźnie wskazuje, że dla e-konsumentów ważne jest, by sklep internetowy czy marketplace działał odpowiedzialnie społecznie i zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju - podkreśla Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami

Świadome podejście polskich sklepów internetowych do zagadnienia odpowiedzialnego biznesu, daje działającym w sieci przedsiębiorcom przewagę na arenie międzynarodowej. Dotyczy to m.in. budowania transgranicznego handlu oraz eksportu online. Trzech na czterech konsumentów wyraża opinię, że zaangażowanie firmy w działania CSR wpływa pozytywnie na jej wizerunek. Dodatkowo, zdaniem prawie połowy kupujących przez Internet (48 proc.), na decyzję o zakupie korzystnie wpływa informacja, czy dany sklep sprzedaje produkty certyfikowane, a prawie tyle samo (49 proc.) przychylniej patrzy na marki biorące udział w raportach społecznych.

Polacy mają dobrą opinię na temat działających w kraju sklepów internetowych. - Aż 68 proc. ankietowanych wskazuje, że polski rynek e-commerce jest bardziej odpowiedzialny i wyżej przez nich oceniany, niż ten spoza Unii Europejskiej - podkreśla Marta Mikliszańska, Head of Sustainability and Public Affairs w Allegro. Zdaniem Miklaszewskiej, na dobrą ocenę składać się mogą nie tylko szybsze dostawy, ale również transparentność i społeczne zaangażowanie firm z branży e-commerce. - Cieszy nas, że rośnie liczba dobrych praktyk, które mogą przyciągnąć świadomych klientów, ale też pracowników - podkreśla Mikliszańska.

Planuj zakupy i znajdź najnowsze promocje w sklepach z ding.pl

Ewa Wysocka

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: ekologia | klimat | sklep internetowy | e-commerce
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »