Co jemy z sieci?
Przynoszenie jedzenia do pracy w plastikowych pudełkach i kubkach to przeszłość. Teraz Polacy najchętniej zamawiają posiłki do firm i domów, coraz częściej przez internet, pisze "Dziennik Polski".
Na wynos najczęściej zamawiamy potrawy kuchni azjatyckiej, włoskiej i polskiej. Według raportu Gemius i E-Commerce Polska 2013 r., coraz częściej w sieci zamawiamy już gotowe dania. Restauracje oraz portale pośredniczące przy zamawianiu posiłków odnotowują duży wzrost zainteresowania.
- W Polsce około 12-16 proc. wszystkich zamówień dokonywanych jest za pośrednictwem aplikacji mobilnych. Uważam, że w ciągu najbliższych trzech lat będzie to ponad 60 proc. podkreśla Piotr Łagowski, dyrektor zarządzający w Foodpanda Polska.
Z badań wynika, że za pośrednictwem sieci najchętniej kupujemy potrawy kuchni azjatyckiej (27 proc. zamówień w serwisie Foodpanda.pl). Kuchnia włoska, a więc głównie pizza, jest na drugim miejscu (26 proc. zamówień). Polscy klienci lubią także rodzimą kuchnię - stanowi 22 proc. zamówień. Coraz popularniejsze są też burgery.
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze