Cztery obiecujące trendy na Nowy Rok

Ten tekst dedykujemy wszystkim, którzy mają dosyć ponurych prognoz, informacji o drożejącej energii i wahaniach na giełdzie. Oto cztery pozytywne i obiecujące trendy na Nowy Rok.

Nichetributes, czyli w wolnym przekładzie Chwała Nisz

Nichetributes zakłada upraktycznianie produktów dla konkretnych odbiorców. Produkty oddające hołd wybranym użytkownikom to też znakomity sposób na recesję, podczas której konsumenci wolą wydawać pieniądze na produkty mówiące "ich" głosem niż produkty tylko praktyczne. Przykład? Jeden z najnowszych wynalazków Estée Lauder, Super Flight Creme Continuous Hydration for Face and for Eses, został stworzony na bazie kremu nawilżającego, do którego specjalnie dodano składniki silnie nawilżające, zapobiegające wysuszeniu się skóry podczas przebywania w suchym powietrzu w samolocie.

Reklama

Luksus w nowym stylu

Niektórzy wieszczyli, że luksus w kryzysie jest zagrożony. Jak jednak powiedział "Rzeczpospolitej" Jerzy Mazgaj z Paradise Group (sprzedaje w Polsce produkty takich marek, jak Ermenegildo Zegna, Emporio Armani czy Burberry), ludzie przyzwyczajeni do pewnego stylu życia nie przestaną kupować tego typu towarów. - Dekoniunktury się nie boimy, w listopadzie otwieramy salon Kenzo w Warszawie - dodał Mazgaj. Warto jednak pamiętać, że luksus jest tym, co stanowi rzadkość. Według analityków Trendwatching, luksusem w 2009 roku mogą być zarówno przyjaciele, jak i filantropia, wolny czas, cisza i spokój, zdrowie i posiadanie więcej niż jednej życiowej perspektywy.

Istnieje bardzo prawdopodobne podejrzenie, że luksus znaczeniowo, w konsumenckiej świadomości, obejmie znacznie więcej niż drogie przedmioty - zmonetyzuj je! Znajdź luksusy swoich odbiorców i zmonetyzuj je! Twoi odbiorcy to dobrze zarabiający konsultanci? Daj sobie spokój z platynowo-diamentowymi spinkami do mankietów. Podaruj im trochę czasu, stwórz produkt, dzięki któremu zaoszczędzą go. A może brakuje im przyjaciół lub zmęczeni nie wiedzą, co zrobić wieczorem z rodziną? Pomyśl o inteligentnej grze planszowej.

Feedback 3.0

Oto trend trendów - Feedback 3.0. Feedback 3.0 to interaktywne postępowanie firm wchodzących w dialog z masowym konsumentem. "Inteligentne" przedsiębiorstwa będą coraz częściej nie tylko słuchać, słyszeć, ale i postępować według rad swoich klientów. Nauczą się przepraszać za niedociągnięcia i prosić o pomoc użytkowników. Trend ten to naturalna kontynuacja lifehackingu. Przykłady? Strony Dell Ideastorm i My Starbucks Idea, gdzie każdy może liczyć na odpowiedź ze strony Della lub Starbucksa.

E-concierge

Recesja recesją, a "droga" ekologia ma się dobrze. I będzie się miała jeszcze lepiej - po prostu nikogo już nie stać na walkę z zanieczyszczeniami. Łatwiej jest im zapobiegać. Przedsiębiorstwa e-concierges to firmy oferujące usługi pomagające "zazielenić" nasze życie. Podpowiadają, jak ograniczyć zużycie CO2 , ocieplając mieszkania, jak prosto przetwarzać odpady, czy jak zużywać mniej energii elektrycznej. Ale to nie wszystko. E-concierge to także produkty, które pozwalają nam zaoszczędzić dzięki ekologii. Na przykład nowy widget dla samochodów Fiat, który - przeniesiony na pendrive'a podłączonego do deski rozdzielczej samochodu, ocenia jazdę i daje podpowiedzi, jak jeździć oszczędniej i ekologiczniej.

Kinga Nurska

Źródło: Trendwatching.com

Brief.pl
Dowiedz się więcej na temat: trendy | luksus | nowy rok
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »