Czy PZU kantuje na OC?

Czy PZU stosował niekorzystne dla klientów procedury likwidacji szkód w ramach ubezpieczenia komunikacyjnego OC? Sprawdzi to Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ubezpieczyciel twierdzi, że ściśle trzyma się litery prawa.

Wątpliwości UOKiK budzi praktyka PZU, polegająca na odmawianiu naprawy pojazdu, jeżeli jej koszt przekracza 70 proc. wartości samochodu oraz uwzględnianiu w rozliczeniach szkód tańszych, nieoryginalnych części zamiennych.

W pierwszym przypadku konsumenci nie są informowani o kryteriach stosowanych przez PZU przy ustalaniu ceny naprawy. W drugim UOKiK uważa, że stosowanie tańszych zamienników może naruszać interesy konsumentów, ponieważ obniża wartość rynkową pojazdu.

Z informacji uzyskanych przez UOKiK wynika także, że PZU nie udostępnia konsumentom dokumentacji i informacji, mających wpływ na wysokość odszkodowania oraz wypłaca je w kwocie netto, co może wprowadzać klientów w błąd.

Reklama

Po przeprowadzeniu postępowania prezes UOKiK może nakazać zmianę kwestionowanych praktyk. Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów nie przewiduje w takich przypadkach sankcji finansowych. Jest to możliwe jedynie w sytuacji, gdy firma nie zastosuje się do prawomocnej decyzji administracyjnej. Wówczas za każdy dzień zwłoki w realizacji decyzji grozi jej do 10 tys. euro kary.

PZU broni się przed zarzutami twierdząc, że są one bezpodstawne.

- Procedury likwidacji szkód obowiązujące w PZU SA są zgodne z obowiązującym prawem oraz Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia. Spółka otrzymała od UOKiK informację o wszczęciu postępowania. Obecnie przygotowywana jest odpowiedź na postanowienie Urzędu - mówi rzecznik prasowy PZU Michał Witkowski.

Dodał, że niedługo firma prześle szczegółowe informacje na temat podstaw prawnych procedur likwidacji szkód komunikacyjnych w PZU SA, które są przedmiotem postępowania UOKiK.

INTERIA.PL/PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »