Dyskonty u progu ery postpandemicznej. Niskie ceny i niezła jakość będą najważniejsze

Głównymi trendami, które mogą kształtować rynek dyskontów w 2021 roku będzie położenie silnego nacisku na niskie ceny i odpowiednio wysoką jakość produktów, a także przystosowanie fizycznych placówek do nowo wykształconych zachowań klientów - napisały wiadomoscihandlowe.pl.

Takie wnioski płyną z raportu firmy IGD pt. "Discount trends 2021". Eksperci zauważają, że w wbrew pozorom to nie transformacja będzie kluczowa w przypadku kanału dyskontowego, aczkolwiek ona również będzie odrywać istotną rolę w 2021 roku.

Zdaniem analityków w dyskontach w 2021 roku jeszcze większe znaczenie niż wcześnie będzie miał trend "value for money". Dyskonty skupią się na obniżkach cen, oferując maksymalnie wysoką wartość produktów. Wszystko poparte będzie silnymi kampaniami marketingowymi. Ma to być swego rodzaju powrót do korzeni po latach skupiania się na takich kwestiach jak jakość i wybór produktów. Dyskonty będą też przykładać większą wagę do monitorowania stanów magazynowych.  

Reklama

IGD przewiduje, że jeszcze większą rolę zaczną odgrywać programy lojalnościowe, zwłaszcza te w wersji cyfrowej.

Drugim silnym trendem będą inwestycje w rozwój sklepów. Dyskonty skupią się zwłaszcza na bezpieczeństwie, wygodzie robienia zakupów oraz ekologii. Eksperci zwracają uwagę, że popularne będą inwestycje w takie rozwiązania, jak kasy samoobsługowe aplikacje scan&go, systemy automatycznego monitorowania tłumu, ale również nowoczesny design, etykiety elektroniczne oraz materiały podlegające recyklingowi. Analitycy zwracają uwagę, że e-commerce w Europie nie jest jeszcze na tyle silny, aby zagrozić stacjonarnym sklepom.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Innym trendem w kanale dyskontowym będzie w 2021 roku będzie właśnie rozwój kanału internetowego. Nie będzie to jednak proces łatwy i szybki. Dyskonty prędzej lub później będą jednak zmuszone do takiego kroku, aby odpowiedzieć konkurencji z innych kanałów. Ponadto eksperci zwracają uwagę, że w dalszej perspektywie dyskonty mogą rozwijać inne narzędzia internetowe, niż tylko zwykły sklep. Takim przykładem jest marketplace.

IGD wskazuje również, że w 2021 roku ważne dla rynku dyskontów będą takie kwestie, jak skrupulatny przegląd i odświeżenie asortymentu oraz promocja dobrych postaw względem planety.

wiadomoscihandlowe.pl
Dowiedz się więcej na temat: handel Polska
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »