Dzienniki regionalne nadal w dół
W listopadzie br. wszystkie duże dzienniki regionalne odnotowały spadek sprzedaży. Najwięcej czytelników straciła Gazeta Lubuska.
Jak wynika z danych ZKDP, liderem sprzedaży był w listopadzie 2011 r. Polska Dziennik Zachodni (62 865 egz., spadek o 9,7 proc.).
Tuż za nim w zestawieniu uplasował się Gazeta Pomorska, która miesiąc wcześniej była liderem w tym segmencie (59 726 egz., mniej o 10,2 proc.). Trzecia lokata należała w listopadzie br. do Expressu Ilustrowanego (43 472 egz., 7,9 proc. spadku).
Czwarte miejsce pod względem sprzedaży zajął dziennik Polska Głos Wielkopolski (41 053 egz., 9,8 proc. spadku), a pierwszą piątkę zamknął Polska Dziennik Bałtycki (38 251 egz., 7,4 proc. mniej).
Na kolejnych pozycjach znalazły się: Polska Dziennik Łódzki (35 125 egz., 8,5 proc. mniej), Głos - Dziennik Pomorza (34 824 egz., 20,8 proc. mniej), Dziennik Polski (33 072 egz. 15,4 proc. spadku) oraz Gazeta Lubuska, która straciła w listopadzie najwięcej (31 710 egz., spadek o 21,1 proc.).
W zestawieniu 15. dzienników regionalnych o największej sprzedaży znalazły się także: Echo Dnia (30 018 egz., mniej o 20,1 proc.), Polska Gazeta Krakowska (25 076 egz., 5,9 proc. spadku), Polska Gazeta Wrocławska (24 526 egz., 9,0 proc. spadku), Nowa Trybuna Opolska (23 564 egz., spadek o 13,1 proc.), Gazeta Codzienna Nowiny (23 090 egz., 19,1 proc.mniej) oraz Gazeta Olsztyńska/Dziennik Elbląski (22 011 egz., mniej o 9,4 proc.).
Powyższe dane odnoszą się do pozycji z zestawienia Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, określonej jako "rozpowszechnianie płatne razem".