Elektroniczne faktury dla klientów PGNiG

Każdy odbiorca gazu od Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa będzie mógł otrzymywać faktury drogą elektroniczną. Firma Inforsys wdrożyła w PGNiG system elektronicznej komunikacji z klientem, którego podstawą jest Eko-faktura.

Każdy odbiorca gazu, który wyrazi zgodę na komunikację elektroniczną, przez portal będzie miał dostęp do aktualnych i archiwalnych faktur oraz wszelkich innych dokumentów, które zostały wystawione przez PGNiG dla danego odbiorcy.

- To ogromne przedsięwzięcie i pierwsze w sektorze energetycznym wdrożenie platformy, która umożliwia prezentowanie faktur w formie elektronicznej na tak szeroką skalę - podkreślił prezes Inforsys Łukasz Sztyber.

Inforsys podkreśla, że zastąpienie tradycyjnych papierowych faktur dokumentami w formie elektronicznej to przede wszystkim ograniczenie zużycia papieru i ochrona zasobów środowiska naturalnego, ale i wygodne rozwiązanie dla klientów. Dzięki formie elektronicznej informacje o płatnościach docierają do odbiorcy od razu po ich wygenerowaniu.

Reklama

W ocenie dyrektora Departamentu Handlu PGNiG Artura Bielińskiego, wdrożenie Eko-faktury to kolejny krok w kierunku dostosowania komunikacji do potrzeb odbiorów oraz znaczące obniżenie kosztów związanych z produkcją i dystrybucją papierowych dokumentów.

Bieliński zaznaczył, że wprowadzenie Eko-faktury to dla spółki element całościowej strategii przechodzenia na elektroniczną komunikację z klientami. - Wcześniej wdrożyliśmy Elektroniczne Biura Obsługi Klienta, za pośrednictwem których klient PGNiG ma dostęp do wszystkich niezbędnych informacji związanych ze swoim kontem rozliczeń. Eko-faktura jest dla nas uzupełnieniem dotychczasowej funkcjonalności eBOK - podkreślił.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: faktura | gaz | eko | PGNiG | odbiorca
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »