Exatel odważnie wychodzi na zagraniczny rynek

Exatel otworzył kolejny, siódmy już punkt udostępniania swoich usług poza granicami Polski, realizując w tym obszarze długoterminową strategię rozwoju. Rynek europejski jest dla firmy kluczowy, jeśli chodzi o transmisję danych, a nowy POP (ang. point of presence) w Paryżu to odpowiedź na potrzeby klientów.

Exatel od 2016 roku intensywnie rozbudowuje swoją obecność na rynkach zagranicznych. Do dwóch istniejących europejskich punktów udostępniania usług we Frankfurcie i Amsterdamie dołączały kolejno następne: w Londynie, Kijowie, Moskwie i Pradze. Najnowszy punkt został otwarty natomiast w Paryżu.

- Rynki międzynarodowe od wielu lat są ważnym elementem naszej strategii rozwoju. Przykładem jest obszar hurtu głosu. Exatel działa na nim właściwie na wszystkich kontynentach, terminując rocznie 3 miliardy minut. Natomiast w transmisji danych, która jest uzależniona od fizycznej infrastruktury, kluczowy jest dla nas rynek europejski. Już dawno temu zrozumieliśmy szansę, płynącą ze strategicznego położenia Polski na mapie Europy. To ogromny potencjał, który wykorzystujemy do dalszego rozwoju firmy. Połączenie wysokiej niezawodności sieci i jakości naszych usług sprawia, że jesteśmy kluczowym partnerem w tej części Europy zarówno dla największych globalnych operatorów, jak i międzynarodowych korporacji - mówi Rafał Magryś, wiceprezes Exatela odpowiedzialny m.in. za infrastrukturę.

Reklama

Kierunek ekspansji Exatel to efekt przyjętej w 2016 roku wieloletniej strategii rozwoju firmy. Jednym z głównych jej założeń jest zwiększenie udziałów w sektorze operatorskim (w kraju, jak i za granicą), komercyjnym oraz publicznym. Szczególnie dwa pierwsze potrzebują dużych pojemności, odpowiedniego zasięgu sieci światłowodowej i jej niezawodności. Wszystko po to, by swobodnie przesyłać dane pomiędzy dowolnymi punktami w Europie.

- Uruchomienie międzynarodowego punktu styku w Paryżu (France-IX) wynika z potrzeby ekspansji międzynarodowej oraz walki o regionalną dominację w tranzycie ruchu IP. Rozbudowa naszej sieci o punkt w stolicy Francji wynika bezpośrednio z potrzeb naszych klientów. Znacząca część naszego ruchu sieciowego jest kierowana do/z tego kierunku. Uruchomiony punkt pozwoli nam też na zwiększenie globalnej przepustowości całej sieci IP zarządzanej przez Exatel - ocenia Michał Szczęsny, dyrektor Biura Architektury i Planowania Sieci Exatel.

Rozwój na rynkach zagranicznych spowodował, że wolumen obsługiwanego przez Exatel ruchu IP wzrósł od 2016 roku o 319 proc. (w 2019 r. było to 59 proc.). Firma nie wyklucza rozszerzenia tej listy w najbliższym czasie.

Dzięki stale modernizowanej sieci, Exatel oferuje obecnie najszybszą trasę pomiędzy Frankfurtem i Moskwą. Rosnąca z roku na rok liczba POP-ów sprawia, że z usług narodowego operatora coraz częściej korzystają międzynarodowe banki, giełdy, korporacje czy przedsiębiorstwa, których placówki rozsiane są po całej Europie. 

- Druga co do wielkości sieć światłowodowa w Polsce i siedem punktów udostępniania usług poza krajem to mocne argumenty do walki o zagraniczne kontrakty. Wśród naszych klientów są prawie wszyscy operatorzy klasy TIER 1. Jeśli dodamy do tego międzynarodowe usługi dla firm takich jak mBank, Oriflame, Comarch, PKO BP, Nordea, Synthos, Telewizja Polska czy instytucji jak Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, Ministerstwo Spraw Zagranicznych czy Ministerstwo Obrony Narodowej widać, że to właściwy kierunek rozwoju naszej firmy - dodaje Magryś.

Exatel dostarcza także łączność dla sieci OST112 (niezbędnej dla działania ratownictwa medycznego w Polsce, Policji i Straży Pożarnej), infrastruktury wykorzystywanej przez polski rząd i ministerstwa, kluczowych systemów energetycznych oraz innej infrastruktury krytycznej.

mk

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: EXATEL SA | rynek telekomunikacyjny | cyberbezpieczeństwo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »