Fizyczny kontakt lepszy od e-wizyty

Po pięciu latach dynamicznego rozwoju bankowości elektronicznej w Polsce wiadomo już, że fizycznego kontaktu z pracownikiem banku nic nie zastąpi. Tradycyjne placówki mają się dobrze, okres promocji powoli się kończy i trzeba szukać sposobów podnoszenia rentowności.

mBank wprowadził 0,50-złotową opłatę ze przelew zewnętrzny (wywołało to spore poruszenie wśród klientów i na internetowych stronach dyskusyjnych). Podstawowy rachunek w VW Bank direct, do niedawna bezpłatny, teraz kosztuje 5 zł miesięcznie. - To tylko wybrane zmiany ofert.

Oprocentowanie e-kont już teraz specjalnie się nie wyróżnia, a standardowe konta przynoszą niskie odsetki rzędu 1 proc. - mówi Maciej Kossowski, doradca firmy Expander.

Z drugiej strony - dodaje - banki "marmurowe" - np. BPH, ING Bank Śląski, premiują darmowymi usługami i wyższym oprocentowaniem przede wszystkim aktywnych klientów, zasilających konta regularnie co miesiąc swoimi pensjami.



Jak przyznał niedawno w rozmowie z "GP" Jacek Obłękowski, członek zarządu PKO BP, bankowość internetowa nie sprawdziła się jako wyłączny kanał dystrybucji, ponieważ klienci nie zrezygnowali z wizyt w oddziałach. - Nie ma więc synergii kosztowej. Koszty utrzymania placówek się nie zmieniły, a do tego poniesiono duże dodatkowe wydatki na zbudowanie i rozbudowę elektronicznych kanałów dystrybucji. Bankowość internetowa okazała się rozwiązaniem drogim - mówi Jacek Obłękowski. Drogim, ale i potrzebnym.

Według Cezarego Działowskiego, dyrektora departamentu bankowości elektronicznej w Lukas Banku, najlepszym modelem jest wielokanałowość, czyli posiadanie sieci placówek, oraz dobrze rozwinięte kanały elektroniczne.

- Dowodzą tego chociażby ostatnie lata, kiedy z jednej strony banki tradycyjne rozwijają kanały elektroniczne, z drugiej zaś banki wirtualne budują swoją fizyczną obecność - tłumaczy Cezary Działowski. Tak dzieje się w przypadku niekwestionowanego lidera rynku bankowości internetowej w Polsce, czyli mBanku.

Na terenie całego kraju w centrach handlowych funkcjonują 22 mKioski. Do końca roku powstanie kolejne 20. Klienci mają też do dyspozycji dwanaście Centrów Finansowych.

Reklama

Ilona Domańska

Gazeta Prawna
Dowiedz się więcej na temat: bank | kontakt | wizyta
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »