Francuska strategia dla Żyrardowa

Francuska spółka Belvedere S.A., która potwierdziła zainteresowanie udziałem w przetargu, przedstawiła strategię dla Żyrardowa.

Francuska spółka Belvedere S.A., która potwierdziła zainteresowanie udziałem w przetargu, przedstawiła strategię dla Żyrardowa.

Zbliżająca się prywatyzacja żyrardowskiego Polmosu może być szansą rozwoju nie tylko jednego przedsiębiorstwa. Polmos może uzyskać zaledwie część możliwości, jakie przed żyrardowskim regionem stwarza planowana przez nas inwestycja - informuje rzecznik Belvedere S.A., Jerzy Jurczyński.

Francuzi zapowiadają rozpoczęcie produkcji marek alkoholi adresowanych głównie na krajowy rynek. Specjaliści Belvedere S.A. obliczają, że w Polmosie może powstać ponad 200 nowych miejsc pracy, co oznaczałoby dla Żyrardowa likwidację ponad 10% bezrobocia. Do końca tego miesiąca zostanie otwarte w Żyrardowie centrum informacyjne na temat firmy. W tym tygodniu Belvedere S.A. rozpoczęła w Żyrardowie rekrutację pierwszych pracowników. Tylko na krajowym rynku alkoholi Francuzi sprzedają miesięcznie od 3 do 5 mln butelek wódki (Sobieski, Zawisza, Pszeniczna, Akcyjna). W tym roku planowana jest premiera nowej marki: Beniowski.

Reklama

Wzrost produkcji to nie tylko zwiększenie wydajności Polmosu - mówi Jerzy Jurczyński - Planujemy ścisłe związanie zakładu z lokalnymi dostawcami surowców. Obliczamy, że możemy zagwarantować w okolicy Żyrardowa zbyt na zboże z co najmniej 2 tys. hektarów upraw. Przygotowujemy plan kredytowania naszych dostawców. Chcemy zagwarantować materiał nasienny najwyższej jakości. Mamy opracowany system kontroli upraw oparty na francuskim systemie gwarancji pochodzenia produktu A.O.C. stosowanym przez producentów win.

Współpraca z Polmosem może być szansą dla całego regionu. Propozycje Francuzów spotykają się jednak z ostrymi atakami kierownictwa Polmosu, która zarzuca Belvedere, że od lat prowadzi politykę zmierzającą do "zniszczenia" zakładu.

"Nikogo nie chcemy uszczęśliwiać na siłę. Przystępując do Ministerstwa Skarbu Państwa z ofertą zakupu przedsiębiorstwa, informujemy o naszej strategii, którą przygotowaliśmy dla Polmosu, by poddać ją publicznej ocenie. - wyjaśnia rzecznik Belvedere S.A., Jerzy Jurczyński. - Rzekoma "polsko-francuska wojna o wódkę" jest dla kierownictwa Polmosu dyżurnym sposobem uzasadnienia kłopotów przedsiębiorstwa.

Żyrardowski Polmos zajmuje jedno z ostatnich miejsc na liście krajowych producentów wódek. Wyroby zakładów produkujących na zlecenie Belvedere S.A. stanowią około 7% krajowego rynku alkoholi.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »