Francusko-amerykańska wojna w sieci restauracji McDonalda
Na najnowszych reklamach nadsekwańskich filii sieci McDonalda widnieje ostrzeżenie francuskiego specjalisty od spraw żywienia: Nie powinno się jeść hamburgerów i frytek częściej niż raz w tygodniu.
Agencja reklamowa, która przygotowała kampanię, twierdzi, że klientom trzeba mówić prawdę - całą prawdę. Innego zdania są jednak Amerykanie.
W jednej z reklam prasowych niezależny specjalista od spraw żywienia sugeruje, że nie powinno się chodzić do restauracji McDonalda częściej niż raz w tygodniu. W przeciwnym razie grozić nam może np. nadwaga.
Zdaniem francuskich specjalistów od reklamy tak przeprowadzona kampania nie przynosi szkody amerykańskiej restauracji, wręcz przeciwnie pokazuje, że hamburgery i frytki mogą stanowić cześć zrównoważonego - a tym samym zdrowego - jadłospisu.
Wszystko jednak wskazuje na to, że nowy - samokrytyczny typ reklamy - nie spodobał się amerykańskiej restauracji, która w specjalnym komunikacie podkreśliła, że zupełnie nie zgadza się z francuskimi specjalistami.