Reklama

Gigant wygarnął potentatowi biznes za 11,85 mld dolarów...

Gigant spożywczy Nestle przejmie produkującą jedzenie dla dzieci Pfizer Nutrition. Kosztować to będzie 11,85 mld dolarów.

Reklama

Szwajcarski Nestle jest numerem jeden w światowym rynku spożywczym. Przejęcie Pfizer Nutrition (na rozwijających się rynkach sprzedaje 85 proc. swoich wyrobów) ma być idealnym uzupełnieniem biznesu. W tym roku wartość sprzedaży PN wynieść ma 2,4 mld dol. Po transakcji Chiny staną się dla Nestle trzecim rynkiem zbytu w świecie.

W środę 25 kwietnia br. o godz. 12:00 zapraszamy na czat z doradcą podatkowym

Przejęcie nastąpi jeszcze w kwietniu po uzyskaniu zgody regulatora rynku. Nestle w tym przypadku w pobitym polu pozostawił swego wielkiego rywala - francuskiego potentata Danone.

Nestle ogłosił, że w I kwartale tego roku sprzedaż wyniosła 23,4 mld dol. To dobre wyniki, lecz na rynkach rozwiniętych mogło być lepiej...

- - - - -

Pfizer Nutrition to dawny Wyeth Nutrition. Jest teraz częścią giganta farmacji Pfizer Inc. Produkty są dostępne w 60 krajach świata. Zakłady produkcyjne znajdują się w Chinach, Irlandii, Meksyku, Filipinach i Singapurze. Centrala i dział badań są w Madison, stan New Jersey (USA).

Nestle w Polsce ma m.in. następujące marki: Nescafé, Winiary, Alima-Gerber, lody Cortina i Manhattan, batony Lion, Kit Kat, wafle Princessa, płatki Nesvita.

Krzysztof Mrówka

Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z informacjami gospodarczymi

Dowiedz się więcej na temat: Biznes | jedzenie dla dzieci | jedzenie' | nestle | jedzenie | gigant | pfizer

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »