Gigant wygarnął potentatowi biznes za 11,85 mld dolarów...
Gigant spożywczy Nestle przejmie produkującą jedzenie dla dzieci Pfizer Nutrition. Kosztować to będzie 11,85 mld dolarów.
Szwajcarski Nestle jest numerem jeden w światowym rynku spożywczym. Przejęcie Pfizer Nutrition (na rozwijających się rynkach sprzedaje 85 proc. swoich wyrobów) ma być idealnym uzupełnieniem biznesu. W tym roku wartość sprzedaży PN wynieść ma 2,4 mld dol. Po transakcji Chiny staną się dla Nestle trzecim rynkiem zbytu w świecie.
W środę 25 kwietnia br. o godz. 12:00 zapraszamy na czat z doradcą podatkowym
Przejęcie nastąpi jeszcze w kwietniu po uzyskaniu zgody regulatora rynku. Nestle w tym przypadku w pobitym polu pozostawił swego wielkiego rywala - francuskiego potentata Danone.
Nestle ogłosił, że w I kwartale tego roku sprzedaż wyniosła 23,4 mld dol. To dobre wyniki, lecz na rynkach rozwiniętych mogło być lepiej...
- - - - -
Pfizer Nutrition to dawny Wyeth Nutrition. Jest teraz częścią giganta farmacji Pfizer Inc. Produkty są dostępne w 60 krajach świata. Zakłady produkcyjne znajdują się w Chinach, Irlandii, Meksyku, Filipinach i Singapurze. Centrala i dział badań są w Madison, stan New Jersey (USA).
Nestle w Polsce ma m.in. następujące marki: Nescafé, Winiary, Alima-Gerber, lody Cortina i Manhattan, batony Lion, Kit Kat, wafle Princessa, płatki Nesvita.
Krzysztof Mrówka
Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z informacjami gospodarczymi