Gigant wygarnął potentatowi biznes za 11,85 mld dolarów...

Gigant spożywczy Nestle przejmie produkującą jedzenie dla dzieci Pfizer Nutrition. Kosztować to będzie 11,85 mld dolarów.

Szwajcarski Nestle jest numerem jeden w światowym rynku spożywczym. Przejęcie Pfizer Nutrition (na rozwijających się rynkach sprzedaje 85 proc. swoich wyrobów) ma być idealnym uzupełnieniem biznesu. W tym roku wartość sprzedaży PN wynieść ma 2,4 mld dol. Po transakcji Chiny staną się dla Nestle trzecim rynkiem zbytu w świecie.

W środę 25 kwietnia br. o godz. 12:00 zapraszamy na czat z doradcą podatkowym

Przejęcie nastąpi jeszcze w kwietniu po uzyskaniu zgody regulatora rynku. Nestle w tym przypadku w pobitym polu pozostawił swego wielkiego rywala - francuskiego potentata Danone.

Reklama

Nestle ogłosił, że w I kwartale tego roku sprzedaż wyniosła 23,4 mld dol. To dobre wyniki, lecz na rynkach rozwiniętych mogło być lepiej...

- - - - -

Pfizer Nutrition to dawny Wyeth Nutrition. Jest teraz częścią giganta farmacji Pfizer Inc. Produkty są dostępne w 60 krajach świata. Zakłady produkcyjne znajdują się w Chinach, Irlandii, Meksyku, Filipinach i Singapurze. Centrala i dział badań są w Madison, stan New Jersey (USA).

Nestle w Polsce ma m.in. następujące marki: Nescafé, Winiary, Alima-Gerber, lody Cortina i Manhattan, batony Lion, Kit Kat, wafle Princessa, płatki Nesvita.

Krzysztof Mrówka

Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z informacjami gospodarczymi

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Biznes | jedzenie' | nestle | jedzenie | gigant | Pfizer
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »