Reklama

Handel internetowy na fali wznoszącej

E-sklepy to najszybciej rosnący kanał sprzedaży detalicznej - informuje "Parkiet".

Obroty sklepów internetowych osiągną 5 mld zł. Oznacza to ok. 18 proc. wzrost.

Reklama

Do rosnącej popularności zakupów w sieci przyczynia się coraz szersza oferta towarowa. Klienci doceniają także różnice w cenach pomiędzy sklepami wirtualnymi a tradycyjnymi.

Zaletą jest również możliwość dokonywania zakupów bez ograniczeń czasowych, bo sklepy online funkcjonują non-stop.

Z badań wynika, że w ubiegłym roku 1/4 Polaków dokonała przynajmniej jednego zakupu w sieci.

Barierami są nadal nieufność wobec internetu, bo ludzie są przyzwyczajeni do obejrzenia i dotknięcia towaru przed zakupem, a także kwestia bezpieczeństwa transakcji.

Na popularności zyskują nie tylko sklepy, lecz także internetowe serwisy aukcyjne. Tam przyrost obrotów jest o wiele większy, przy czym na tych platformach handluje także wiele sklepów.

Statystyki pokazują, że co drugi użytkownik internetu w Polsce robi zakupy w sieci, w Niemczech ten odsetek wynosi 75 proc., zaś w krajach skandynawskich ponad 80 proc. - czytamy w "Parkiecie".

Dowiedz się więcej na temat: sklepy | handel | handel internetowy

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »