Hossa na dostawcze trwa

W lipcu tego roku w polskich zakładach wyprodukowano 64 415 samochodów osobowych i dostawczych, o ponad 31 proc. więcej niż w lipcu roku ubiegłego - poinformował instytut Samar, monitorujący rynek.

W lipcu tego roku w polskich zakładach  wyprodukowano 64 415 samochodów osobowych i dostawczych, o ponad  31 proc. więcej niż w lipcu roku ubiegłego - poinformował instytut  Samar, monitorujący rynek.

Największym producentem aut w Polsce jest Fiat. Drugą pozycję zajmuje Opel, trzecią Volkswagen.

W lipcu wyprodukowano 55 899 samochodów osobowych (najlepszy notowany dotychczas wynik miesięczny). Ponad 54 tys. aut (ponad 96 proc.) znalazło swoich nabywców poza granicami Polski - informuje Samar.

Ogółem w ciągu 7 pierwszych miesięcy tego roku w polskich zakładach zbudowano 362 837 samochodów osobowych, o 20,14 proc. więcej niż w porównywalnym okresie roku ubiegłego.

Największym polskim producentem jest Fiat. Jego udział w produkcji samochodów osobowych w lipcu tego roku wyniósł prawie 47 proc. Drugą pozycję, z 31,8 proc. udziałem, zajmuje Opel, a trzecią Volkswagen z ponad 15 proc. udziałem. Na czwartym miejscu znajduje się FSO - 6,3 proc. udziału, a na piątym Intrall - 0,03 proc.

Reklama

Pierwszą pozycję wśród produkowanych w Polsce modeli, z 39-proc. udziałem, zajmuje Fiat Panda. Na drugiej pozycji lokuje się Opel Zafira - 19 proc. udziału, a dalej: Volkswagen Caddy - 11 proc., Fiat Seicento - 7,3 oraz Opel Astra, FSO Lanos, Opel Agila, VW Transporter, FSO Matiz oraz Intrall Honker.

W lipcu w polskich zakładach wyprodukowano 8 516 samochodów dostawczych, o ponad 43 proc. więcej niż w lipcu 2005 r. W porównaniu do czerwca br. odnotowano nieznaczny, 1,86-proc. spadek.

Od początku roku do końca lipca taśmy montażowe polskich fabryk opuściło 64 714 aut dostawczych, o 22,97 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2005 roku. Ponad 92 proc. tej produkcji trafiło na eksport.

Największy udział w tym rynku - 67 proc. - ma Volkswagen. Na drugiej pozycji znajduje się Fiat z udziałem 30,9 proc.

Największym zainteresowaniem klientów, na rynku polskim i za granicą, cieszy się VW Caddy. Jego udział w całej produkcji aut dostawczych wynosi ponad 57 proc. Na drugiej pozycji jest Fiat Panda Van - 27 proc. udziału, a na trzeciej VW Transporter - 10,4 proc.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: FSO | Fiat | samar | Volkswagen | Opel | Volkswagen | hossa | Hoss | samar | "Hoss"
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »