I półrocze 2011: dziennie 80 proc. Polaków słucha radia

Dziennie 80,4 proc. Polaków słuchało radia w pierwszym półroczu br. - wynika z najnowszych danych badania Radio Track. Najwyższe zasięgi radio notuje wśród dorosłych i młodzieży oraz wśród osób z wyższym wykształceniem.

Średnio każdego dnia pierwszego półrocza 2011 roku radio włączało 80,4 proc. Polaków, czyli 24,3 mln osób - prawie tyle samo co rok temu (w pierwszym półroczu 2010 roku było to 80,8 proc. Polaków).

Najwyższe zasięgi radio notuje w kategoriach wiekowych najistotniejszych dla reklamodawców - wśród osób dorosłych, w wieku 25-39 lat (każdego dnia 83,4 proc. z nich słuchało radia) i wśród młodzieży, w wieku 15-24 lata (82 proc.).

Wśród osób w wieku 40-59 lat zasięg wynosił 80,8 proc., a w najstarszym targecie (60-75 lat) - 73,1 proc.

Reklama

Pod względem wykształcenia radio notuje najwyższe zasięgi wśród osób najlepiej wykształconych. Dziennie radia w pierwszym półroczu słuchało 84,6 proc. osób z wyższym wykształceniem, 80,9 proc. - ze średnim, 78,3 proc. - z zasadniczym zawodowym i 75,7 proc. z podstawowym.

Rośnie liczba słuchaczy najzamożniejszych - co czwarty badany deklaruje, że starcza mu na wszystkie wydatki: w pierwszym półroczu br. było ich 26 proc. (rok wcześniej - 24,7 proc.). Ponad połowa (52,5 proc.) deklaruje, że na co dzień pieniędzy starcza, a nie starcza na większe wydatki (przed rokiem - 54,4 proc.).

Odpowiedź "trzeba sobie odmawiać wielu rzeczy" wskazało 16,8 proc. badanych (16,4 proc.), a "nie starcza nawet na najpilniejsze potrzeby" - 3,2 proc. (2,8 proc.).

Dane: Radio Track, Millward Brown SMG/KRC, I-VI 2011.

Informacja prasowa
Dowiedz się więcej na temat: 2011 | proca | radio
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »