ING Bank Śląski zablokował karty niektórym klientom. Powodem wyciek danych

ING Bank Śląski poinformował o zablokowaniu kart niektórym swoim klientom. Za taką decyzją stoi wyciek danych u jednego z operatorów płatności. Jak wskazał bank, osoby dotknięte trudnościami powinny dostać SMS z wyjaśnieniem sytuacji oraz, ze względów bezpieczeństwa, będą musiały zamówić nową kartę.

"W nocy z piątku na sobotę otrzymaliśmy informację, że u jednego z operatorów naszych kart nastąpił wyciek danych. Wiemy, których kart mogło to dotyczyć, dlatego natychmiast zablokowaliśmy je, by nikt nie mógł ich wykorzystać w nieuprawniony sposób" - napisano w komunikacie prasowym banku ING.  

Jak dodano, problem dotyczy niewielkiej części klientów banku. Jednak te osoby, których taka blokada dotknęła, powinny otrzymać wiadomość SMS z informacją wyjaśniającą tę sytuację.  

Klienci będą musieli wymienić karty

Jeżeli jednak ktoś nie przeczytał lub nie dostał SMS-a, tak o blokadzie może się dowiedzieć m.in. przy próbie płatności kartą na terminalu, w internecie lub też w trakcie wypłaty pieniędzy z bankomatu. Takie transakcje zostaną odrzucone.

Reklama

Jednocześnie bank tłumaczy co w takiej sytuacji zrobić. Klienci mogą skorzystać z aplikacji mobilnej, aby zastrzec problematyczną kartę. 

"Jest już (ona - red.) bezpieczna, ponieważ ją zablokowaliśmy, ale dopiero kiedy ją zastrzeżesz możesz od ręki zamówić nową" - poinformowano w komunikacie.   

Takie zamówienie można również złożyć za pośrednictwem aplikacji. Jak dodano, taka wymiana "jest całkowicie bezpłatna". Jednocześnie bank wskazał, że chętni na skorzystanie z pomocy konsultanta na infolinii mogą napotkać trudności, z uwagi na liczbę osób, które próbują się na nią dodzwonić. 

Oprac. AB 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: wyciek danych | karta płatnicza | ING Bank Śląski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »