InPost podnosi ceny. Podwyżki dotyczą jednej grupy, dotknąć mogą wszystkich
InPost opublikował na swojej stronie nowy cennik za świadczone usługi. Podwyżka cen obejmie klientów biznesowych i zacznie obwiązywać od 1 marca 2024 roku. I choć nie zdecydowano się na szersze podwyżki cen swoich usług, to nie oznacza to jednak, że klienci mogą spać spokojnie.
InPost, będący jednym z liderów usług logistycznych a naszym kraju, w związku ze wciąż wysokimi kosztami prowadzenia biznesu, jako kolejny zdecydował się na podwyżki cen świadczonych przez siebie usług. Skala wzrostu cen sięgnie 9,9 proc., ale nie obejmie wszystkich usług.
Podwyżki cen w InPoście obejmą klientów biznesowych - tak wynika z opublikowanego na stronie InPostu nowego cennika. Więcej za przesyłki zapłacą klienci biznesowi, czyli między innymi sklepy. Część tych kosztów może jednak zostać przerzuconych na klientów, przez co podwyżki mogą odczuć wszyscy.
O ile wzrosną ceny opłat za usługi InPost? Zgodnie z obowiązującym od 1 marca 2024 roku cennikiem usług, Paczkomat 24/7 dla klienta biznesowego wynosić będzie 13,33 zł/15,12 zł/19,27 zł dla gabarytu A/B/C.
Jaki był cennik do tej pory? Poprzedni cennik, obowiązujący od 1 marca 2023 roku, kształtował się odpowiednio: 12,13 zł/13,76 zł/17,53 zł.
Firma zapowiedziała również, że od 1 marca o ok. 9,9 proc. wzrosną ceny usług kurierskich dla klientów biznesowych. Do tego koszt usługi Manager Paczek dla klienta detalicznego wynosić będzie: 16,99 zł (gabaryt A), 18,99 zł (gabaryt B) i 20,99 zł (gabaryt C). Wcześniej cena tej usługi wynosiła odpowiednio: 14,69 zł, 15,69 zł i 17,39 zł.
W ubiegłym roku prezes InPost Rafał Brzóska poinformował również o wprowadzeniu podwyżek cen usług dla Allegro. Wzrost cen wymuszony był umową między firmami, w której znalazło się postanowienie o corocznej indeksacji w oparciu inflację i wzrost kosztów wynagrodzeń.
Skorygowana EBITDA InPostu w trzecim kwartale 2023 roku wzrosła o 40,3 proc. do 639,4 mln zł. Zysk netto w trzecim kwartale 2023 roku wyniósł 250,4 mln zł wobec 217,1 mln zł konsensusu. Przychody InPostu w trzecim kwartale 2023 roku wyniosły 2,067 mld zł i był to wzrost o 22,3 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Konsensus PAP Biznes zakładał 2,11 mld zł przychodów.
- Jesteśmy liderem branży, niezależnie ilu graczy pojawia się na rynku - my umacniamy swoją pozycję - mówił Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPostu podczas telekonferencji, na której podsumowano III kwartał. InPost jest optymistyczny w patrzeniu na przyszłość. - Widzimy odbicie w Polsce nie tylko w modzie, ale we wszystkich branżach - uważa Adam Aleksandrowicz, CFO.