Ipsos-Demoskop: Jaką wódkę Polak pije, jaką chciałby pić

Wódkę pije, przynajmniej od czasu do czasu, 2/3 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Zdecydowanie częściej piją ją mężczyźni (74 proc.) niż kobiety (51 proc). Aż 47 proc. kobiet i tylko 25 proc. mężczyzn deklaruje, iż nigdy nie pija wódki.

Wódkę pije, przynajmniej od czasu do czasu, 2/3 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Zdecydowanie częściej piją ją mężczyźni (74 proc.) niż kobiety (51 proc). Aż 47 proc. kobiet i tylko 25 proc. mężczyzn deklaruje, iż nigdy nie pija wódki.

Po mocny alkohol, przynajmniej raz w miesiącu, sięgają przede wszystkim 40-latkowie (35 proc.) i 30-latkowie (30 proc.), znacznie rzadziej osoby w wieku 15-19 lat (9 proc.) i 60 lat i więcej (13 proc.). Osoby pijące wódkę przynajmniej od czasu do czasu piją najczęściej wódkę czystą, nierozcieńczaną (56 proc.), rzadziej mieszaną w drinkach (39 proc.).

Najczęściej kupowaną marką jest wódka BOLS (24 proc. wskazań). Relatywnie wysoki jest także odsetek wybierających alkohol marki ABSOLWENT (10 proc.), WYBOROWA (7 proc.), ŻYTNIA (7 proc.), inne marki wybierane są przez Polaków zdecydowanie rzadziej.

Reklama

W badaniu sprawdzono także, która z marek jest przez Polaków najbardziej pożądana: respondenci zostali zapytani, jaką wódkę kupiliby w sytuacji, gdyby w sklepie dostępne były wszystkie marki w jednej cenie.

Także w tym przypadku zdecydowanie najczęściej wskazywano na trunek marki BOLS (22% wskazań).

Badanie zostało przeprowadzone między 8 a 11 marca na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 999 Polaków w wieku 15 i więcej lat. Statystyczny błąd oszacowań dla tej liczebności pozostaje nie większy niż (+/-) 3,2% na poziomie ufności 0,95.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: pita | ipsos | pije | jacy | Pici
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »