Jak najtaniej i jak najlepiej - to możliwe!

Produkować najtaniej, najlepiej i dokładnie to, czego chce klient, a przy tym jak najwięcej zarabiać - to przesłanie, które towarzyszyło zorganizowanej we Wrocławiu X Międzynarodowej Konferencji Lean Manufacturing.

300 uczestników, w tym przedstawiciele ponad 100 firm, w tym największych polskich koncernów, a także goście z Francji, Holandii, Litwy, Meksyku, Niemiec, Słowacji, Ukrainy, Wielkiej Brytanii i Włoch - to bilans jubileuszowej konferencji Lean Manufacturing zorganizowanej w dniach 22-24 czerwca 2010 r. Na zaproszenie organizatorów - Lean Enterprise Instuitute Polska - do Wrocławia zjechały światowe sławy filozofii szczupłej produkcji, współtwórcy pojęcia Lean Manufacturing - Amerykanie Dr James Womack, John Shook oraz Brytyjczyk Prof. Daniel Jones.

Reklama

Podczas sympozjum przedstawiciele biznesu mieli też okazję zapoznać się z efektami wdrożenia "Lean Manufacturing" w siedmiu zakładach (Philip Morris, Flextronics, Gillette, Carlsberg, Toyota, Faurecia, Black Point) oraz zobaczyć "szczupłą produkcję" w praktyce, odwiedzając dolnośląskie fabryki Toyoty, Electroluxa i Faurecii.

- Konferencja stała się doskonałą okazją do podsumowania pierwszej dekady wdrożeń z zakresu Lean Thinking w Polsce - mówi Prof. Tomasz Koch z Lean Enterprise Instuitute Polska. - Tutaj, podobnie jak na świecie, pionierami były firmy związane z przemysłem samochodowym, takie jak General Motors, Delphi, Remy, Autoliv, Faurecia, GKN, Takata Petri czy Wabco. Za branżą motoryzacyjną wkrótce podążały inne: AGD (Whirlpool, Electrolux), spożywcza (Cadbury Wedel, Carlsberg, Mars), medyczna (3M, Macopharma, Aesculap Chifa), FMCG (Gillette, Philip Morris, Cussons). Teraz powoli dojrzewamy do tego, aby wypróbowane w biznesie doświadczenia Lean przenosić z sektora prywatnego do publicznego, np. w zakresie zmian w służbie zdrowia - podsumowuje prof. Koch.

Informacja prasowa
Dowiedz się więcej na temat: Wrocław | czego chce
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »