Jak reklamować?
Zakup okazał się wadliwy. Jedynym rozsądnym działaniem w takim wypadku jest udanie się do sklepu, w którym został on nabyty i zgłoszenie tego faktu. Czasem wystarczy ustne przedstawienie problemu, niektórzy jednak sprzedawcy poproszą o pisemną formę reklamacji.
W reklamacji należy opisać:
- co jest przedmiotem reklamacji - co się zepsuło, co nie działa;
- sposób załatwienia reklamacji: naprawa, wymiana na nowy, zwrot pieniędzy.
Czasem jednak, mimo pisemnej formy złożenia reklamacji przez dłuższy czas nie ma na nią reakcji ze strony sprzedawcy. Wówczas, a najlepiej już po pierwszych oznakach takiego zachowania. należy być szczególnie ostrożnym i zwrócić się o pomoc - poradę, informacje za zakresu prawa konsumenckiego (handlowego).
Poza nieuczciwymi klientami, istnieje też grupa nieuczciwych sprzedawców. Wiele spraw to nie "problemy konsumenckie", tylko przestępstwa i wykroczenia (oszustwa, lub ich próby). Te sprawy powinno się zgłaszać natychmiast na policji. Oszust zwykle odda pieniądze widząc zainteresowanie tą sprawą organów ścigania.
INTERIA.PL/SERWIS KONSUMENTA