Jaka przyszłość "Nowego Miasta" w Krakowie

Amerykańska firma Tischman Speyer zamierzała w centrum Krakowa wybudować nowoczesne centrum handlowo-usługowe o łącznej powierzchni ponad 200 tysięcy metrów. Rozpoczęcie inwestycji uzależnione było jednak od sprzedania jej kilkunastu hektarów gruntów dzisiaj należących do PKP. 31 grudnia ubiegłego roku minął termin podpisania umowy. Co dalej?

Amerykańska firma Tischman Speyer zamierzała w centrum Krakowa wybudować nowoczesne centrum handlowo-usługowe o łącznej powierzchni ponad 200 tysięcy metrów. Rozpoczęcie inwestycji uzależnione było jednak od sprzedania jej kilkunastu hektarów gruntów dzisiaj należących do PKP. 31 grudnia ubiegłego roku minął termin podpisania umowy. Co dalej?

Negocjacje trwały do ostatnich godzin, bowiem właśnie w Sylwestra wygasała ważność umowy przedwstępnej oraz pozwoleń budowlanych. Późnym popołudniem PKP i Tischman ogłosiły, że porozumienia nie będzie. A sprawa wygląda następująco. Pewna firma wykłada ponad 200 milionów złotych na szybką modernizację dworca głównego w Krakowie, w zamian za sprzedaż i dzierżawę terenów w jego okolicach. Ta niebagatelna suma ma pójść, m.in. na remont i powiększenie parkingu przed dworcem oraz dokończenie budowy części podziemnej. Firma zobowiązuje się do tego na piśmie. Informuje o tym, oprócz władz lokalnych, nawet ministra infrastruktury. Ale jest inaczej. Tuż przed końcem roku, niespodziewanie firma Tishman Speyer Polska, bo o niej cały czas mowa, spuszcza z tonu. Chce ograniczyć wysokość inwestycji. Deklaruje, ze wyłoży 10 razy mniej, czyli tylko 20 milionów złotych. Zaskoczony tym zarząd PKP odmawia wprowadzenia zmian do umowy. Rzecznik Zarządu PKP

Reklama

- Roman Chajdrowski twierdzi, że PKP jest gotowy podpisać ostateczne umowy w dowolnym terminie. Jest to jednak uwarunkowane wywiązaniem się przez Tischman Steyer Polska ze zobowiązań na rzecz PKP. Teraz jednak Polskie Koleje Państwowe czekają teraz na ruch ze strony amerykańskiej. Liczą,

że będzie pomyślny, bo na pewno nie chcą zrezygnować ze sporego zastrzyku finansowego.

RMF FM
Dowiedz się więcej na temat: PKP | Kraków | co dalej | przyszłość | Nowe Miasto | firma
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »