Już prawie 90 procent internautów ogląda wideo w internecie. Co jest najpopularniejsze?

W sieci najbardziej popularne są filmy, których długość nie przekracza 20 minut - wynika z najnowszego raportu Interaktywnie.com, branżowego portalu dla marketerów. Z miesiąca na miesiąc kurczą się przychody reklamowe platform telewizyjnych. Ich rolę przejmują serwisy internetowe.

Cały ebook z raportem można pobrać za darmo ze strony:

https://interaktywnie.com/biznes/newsy/biznes/marketing-przez-wideo-i-streaming-w-internecie-ebook-z-raportem-o-tym-jak-promowac-sie-skutecznie-260385

Reklama wideo niegdyś kojarzona była wyłącznie z telewizją. Dzisiaj, średnio dziennie przed telewizorem spędzamy cztery godziny 16 minut i 4 sekundy. Wskaźnik ten spada od 2015 roku, gdy dziennie oglądaliśmy telewizję o prawie 7,5 minuty dłużej - pisze Interaktywnie.com. W związku z tym, nie ma co się dziwić, że marki bardzo często rezygnują z tej tradycyjnej formy reklamy na rzecz kampanii wideo, ale prowadzonych w sieci.

Dynamiczny wzrost rynku treści wideo w internecie dodatkowo zwiększa atrakcyjność tego przekazu reklamowego. W 2019 roku 87 procent internautów oglądało treści wideo w internecie co najmniej raz w tygodniu. To o 4 pkt. procentowe więcej niż miało to miejsce rok wcześniej. Najbardziej popularne są krótkie treści, których długość nie przekracza 20 minut. Dłuższe wideo ogląda 56 procent badanych, a na kolejnej lokacie znajdują się serwisy VoD z wynikiem przekraczającym 30 procent - czytamy w raporcie Interaktywnie.com.

W dodatku do 2021 roku, 82 proc ruchu w internecie będzie generowane przez treści wideo. Popularność wideo potwierdza również fakt, że żyjemy obecnie w kulturze, w której dominuje przekaz obrazkowy. Wynikom za 2020 rok będzie sprzyjać również izolacja społeczna wywołana pandemią z pierwszej połowy tego roku.

Tymczasem widoczność reklam wideo w polskim internecie w pierwszym kwartale 2020 roku wzrosła do poziomu 78 procent. Pod tym względem daleko nam jednak do średniej europejskiej, gdzie wynik ten kształtuje się na poziomie 90 procent. 

Dlaczego tak się dzieje. Najczęściej wskazuje się na określenie “Below the Fold", czyli wyświetlenie reklamy na dole, w niewidocznej części strony. Wśród polskich internautów wskazało na nią 57 procent badanych, a łącznie w całej Europie 41 procent ankietowanych. Wśród innych czynników najczęściej wymieniano “Too Little Area", czyli zbyt mała powierzchnia wyświetlanej reklamy spowodowana często małym wyświetlaczem w stosowanym przez użytkownika urządzeniu.

Umieszczenie reklamy marki we właściwym środowisku i kontekście pozostaje jednym z czołowych wyzwań dla reklamodawców.

Mocną stroną reklamy wideo jest transparentność wyników. Wprawdzie kampanie oparte o wideo to nie tylko YouTube, ale serwis ten pozostaje czołowym graczem w tym zakresie. Z kolei jego efekty możemy mierzyć poprzez YouTube Analytics.

Ebook z raportem Interaktywnie.com można pobrać ze strony:

https://interaktywnie.com/biznes/newsy/biznes/marketing-przez-wideo-i-streaming-w-internecie-ebook-z-raportem-o-tym-jak-promowac-sie-skutecznie-260385

.
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »