Kara na Polkomtela

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oddalił w poniedziałek odwołanie Polkomtela od 450 tys. zł kary nałożonej na operatora przez Urząd Komunikacji Elektronicznej za naruszenie obowiązków informacyjnych wobec użytkowników - poinformował UKE.

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów  oddalił w poniedziałek odwołanie Polkomtela od 450 tys. zł kary  nałożonej na operatora przez Urząd Komunikacji Elektronicznej za  naruszenie obowiązków informacyjnych wobec użytkowników -  poinformował UKE.

Karę na Polkomtela UKE nałożył w grudniu 2007 r. Zdaniem Urzędu, Polkomtel złamał ust. 3 art. 56 Prawa telekomunikacyjnego. Mówi on, że umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych powinna zawierać m.in. informacje o zakresie obsługi serwisowej, zakres świadczenia usług, czas trwania umowy i tryb postępowania reklamacyjnego. UKE, oprócz nałożenia kary, nakazał też operatorowi sieci Plus usunięcie nieprawidłowości.

Od decyzji Urzędu Polkomtel odwołał się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, domagając się uchylenia w całości kary. SOKiK oddalił jednak odwołanie, informując, że "ustawodawca wyraźnie zaznaczył w tym przepisie (art. 56 ust. 3), jakie postanowienia muszą znaleźć się w umowie o świadczenie usług".

Reklama

Zgodnie z Prawem telekomunikacyjnym, karze podlega operator, "który narusza obowiązki informacyjne w stosunku do użytkowników końcowych". Prawo telekomunikacyjne przewiduje w takich sytuacjach nałożenie przez UKE kary pieniężnej, której maksymalna wysokość może sięgać 3 proc. rocznych przychodów ukaranego.

Wyrok jest nieprawomocny. Polkomtel może złożyć apelację.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: odwołanie | kara | Mustafa | UKE | Polkomtel SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »