KFC sprzedało sieć franczyz w Rosji. Nowi właściciele wskrzeszają markę z lat 90.
Dawne lokalne KFC w Rosji zaczęły otwierać się pod nowym szyldem. Amerykańskiej firmie udało się sprzedać prawa do rosyjskiej sieci franczyz w ubiegłym tygodniu. Nowy właściciel na miejscu KFC chce wskrzesić Rostik’s, markę powstałą krótko po upadku ZSRR.
Amerykańska firma macierzysta KFC Yum! Brands Inc w zeszłym tygodniu sfinalizowała wyjście z Rosji. Prawa do franczyzy zostały przeniesione na Smart Service, lokalnego franczyzobiorce kierowanego przez Konstantina Kotowa i Andrieja Oskolkowa - podaje agencja prasowa Reuters.
Umowa obejmowała wszystkie rosyjskie restauracje KFC i system operacyjny rosyjskiej sieci franczyzowej tej firmy - podaje Reuters. Wartość transakcji nie została ujawniona. Dawne restauracje KFC w Rosji zaczną ponownie otwierać się we wtorek jako Rostik's - podaje Reuters.
Transakcja obejmowała również znak towarowy marki Rostik’s. Sieć powstała wkrótce po upadku Związku Radzieckiego, w 1993 roku. Wkrótce stała się narzędziem ekspansji KFC w Rosji. Amerykańska firma nawiązała współpracę z Rostik's w 2005 roku, a następnie wykupiła sieć.
Dawne lokale KFC już zaczęły się otwierać pod tym szyldem.
KFC jest kolejną firmą z branży fast food, która wycofała się z Rosji - chociaż zajęło jej to dłużej niż najważniejszemu konkurentowi, sieci McDonald’s, która sprzedała swoją sieć franczyzową w Rosji już zeszłego lata.
Firma nałożyła także surowe ograniczenia na używanie swojej marki i produktów w Rosji - zwraca uwagę Reuters. Tymczasem marka KFC pozostanie obecna w Federacji - franczyzobiorcy z istniejącymi umowami mogą pozostawić lokale otwarte, miał wskazać jeden z nowych właścicieli. Na otwarciu lokali Rostik’s były widoczne także kolory charakterystyczne dla KFC, a menu restauracji się prawie nie zmieni.
"Umówiliśmy się, że zachowamy pełne menu i zmienimy w nim tylko cztery pozycje" - cytowała Konstantina Kotowa agencja TASS w listopadzie.